تازه های سایت

کد مطلب: 51438
28. آبان 1401 - 8:55
به مناسبت سی امین هفته کتاب و کتابخوانی آیین رونمایی از کتاب "دعا ، کلید گنج مقصود" با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند ،رئیس حوزه علمیه برادران ،شعرا ،نویسندگان و خانواده معظم شهدا در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، در ابتدای این مراسم امیر بحیرایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  گفت لازمه توسعه در بخش های مختلف همزمان با توسعه فرهنگی است و توسعه در بخش های سیاسی ،اجتماعی و.... اگر همزمان با توسعه فرهنگی نباشد محقق نخواهد شد .

وی یکی از شاخص های توسعه فرهنگی را بحث کتاب و کتابخوانی و مطالعه عنوان کرد و افزود ؛جامعه ای که کتاب خواندن در آن ترویج پیدا کند مسلماً جامعه آگاه ، قانون پذیر و خوش اخلاق خواهد بود.

بحیرایی گفت: کتاب این ظرفیت را برای ما به وجود می آورد تا با تاریخ و فرهنگ و تمدن و گذشته خود و دیگر مردمان تاریخ آشنا شویم و از سرنوشت آنها پند بیاموزیم  و از کتاب به عنوان بهترین دوست و یاری گر در تمامی فعالیت ها نام برد .

وی افزود: در شهرستان نهاوند در سال جاری بیش از ۱۲ اثر چاپ و انتشار یافته  و در حال حاضر نیز ۱۰ کتاب از هنرمندان و نویسندگان در حال تالیف است و ما قصد داریم با معرفی این آثار به مردم شهرستان و کشور در راستای حمایت از این تولیدات قدم برداریم.

در ادامه این مراسم سرکار خانم صالح عضو انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان به معرفی کتاب  "سرزمین خارج از نقشه " پرداختند.همچنین ۳ تن از شعرا به ارائه  اشعار خود در خصوص کتاب ،اهمیت و نقد آن پرداختند .در پایان مراسم از ۲ خانواده شهید داراب ساکی و منشط ،نویسنده کتاب "دعا،کلید گنج مقصود"  آقای سید احمد عطاری  و ۴ نفر از شعرا ،نویسندگان و فعالان  حوزه نشر کتاب در شهرستان  تجلیل شد .

همچنین از دیگر برنامه های انجام گرفته توسط این اداره در این ایام می توان به رونمایی از ۳ کتاب ، برپایی نمایشگاه عکس و  خوشنویسی ، اهدای کتاب به مراکز توانبخشی و کمتر توسعه یافته ، مسابقه کتاب و کتابخوانی،  اهدای کتاب به مردم ، نشست ادبی ، تجلیل از فعالان حوزه چاپ و نشر ، غبار روبی از گلزار شهدا و جلسه نقد و بررسی کتاب اشاره کرد.

دیدگاه شما