تازه های سایت

کد مطلب: 51406
24. آبان 1401 - 8:48
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند گفت: دو دستگاه تراکتور متخلف که مبادرت به تخلیه نخاله در مکان غیر مجاز کرده بودند توقیف شدند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، عزیز قیاسی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: با توجه به مصوبات کارگروه مدیریت پسماند شهرستان نهاوند و پیگیری های به عمل آمده از سوی حفاظت محیط زیست شهرستان و اقدامات به عمل آمده از سوی شهرداری نهاوند ۵۰ تریلی نخاله و پسماند از جاده های نهاوند پاکسازی شد.

وی اظهار داشت: این نخاله ها از مسیرهای جاده آورزمان، بلوار شهید ترکمان، جاده دهفول راه، کوچه گیان راه و چند محله دیگر به محل دفع پسماندهای شهر نهاوند منتقل شد.
 
قیاسی افزود: در این زمینه دو دستگاه تراکتور که مبادرت به تخلیه نخاله در مکان غیر مجاز نموده بودند توقیف شدند.
 
رئیس اداره محیط زیست نهاوند گفت: با توجه به عدم رعایت ضوابط و مقررات زیست محیطی از سوی یکی از کشتارگاه‌های طیور شهرستان نهاوند با عنایت به شکوائیه برخی از شهروندان و همچنین بررسی های کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست نهاوند آلایندگی واحد کشتارگاه‌‌ مورد نظر احراز شد.
 
وی ادامه داد: ضمن درج نام کشتارگاه مزبور در لیست صنایع آلاینده فصلی متصدی مربوط نیز جهت تعیین کیفر به مراجع قضایی معرفی شد.
 
قیاسی افزود: همچنین در راستای بهینه سازی و رفع آلایندگی از رودخانه گاماسیاب نهاوند کلیه واحدهای پرورش ماهی که در حاشیه رودخانه گاماسیاب مستقر هستند جهت جلوگیری از آلودگی رودخانه مکلفند نسبت به احداث سیستم تصفیه خانه ای در محل خروجی آب از حوضچه های واحد مربوط اقدام نمایند.
 
وی در پایان گفت: بازرسان این اداره به صورت مستمر از واحدها بازدید دارند و طبق مقررات با متصدیان مربوطه رفتار خواهد شد.
 

دیدگاه شما