تازه های سایت

کد مطلب: 51393
23. آبان 1401 - 8:51
رئیس کتابخانه‌های عمومی نهاوند از ایجاد دو واحد کتابخانه به صورت مشارکتی خبر داد و گفت: با تحقق این امر فضای کتابخانه به ۶ هزار متر خواهد رسید که البته باید طبق استاندارد به بیش از ۷ هزار متر مربع برسد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، میلاد امینیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به منظور گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی ۱۵۰ عنوان برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هفته کتاب امسال از ۲۱ تا ۳۰ آبان برگزار می‌شود گفت: طی این مدت برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و تجلیل از فعالان این عرصه برنامه‌های مختلفی با موضوع کتاب و کتابخوانی در شهرها و روستاها اجرا می‌شود.

رئیس کتابخانه‌های عمومی نهاوند از فعالیت ۱۱ باب کتابخانه عمومی در این شهرستان خبر داد و گفت: برنامه آغازین این هفته، دیدار با امام جمعه و بعد از آن دیدار با خانواده شهدا و تکریم از مقام شامخ آنهاست.

وی با اشاره به رونمایی از پوستر ویژه هفته کتابخوانی و دو جلد کتاب افزود: نمایشنامه‌خوانی و برگزاری نمایشگاه خوشنویسی از آثار چند تن از اعضای کتابخانه های عمومی از دیگر برنامه‌های این هفته است.

امینیان از برگزاری مسابقه کتابخوانی در این هفته خبر داد و گفت: برای فرهنگسازی در خصوص حجاب، مسابقه کتابخوانی از کتاب «حجاب» شهید مطهری برگزار می‌شود که همه افراد می‌توانند در آن شرکت کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲۵ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های شهرستان وجود دارد، از عضویت ۶ هزار نفر در این مراکز خبر داد و اظهار کرد: ۱۱ باب کتابخانه عمومی در نهاوند فعال است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی نهاوند از ایجاد دو واحد کتابخانه دیگر به صورت مشارکتی خبر داد و گفت: با تحقق این امر فضای کتابخانه به ۶ هزار متر خواهد رسید که البته باید طبق استاندارد به بیش از ۷ هزار متر مربع برسد.

وی با بیان اینکه برای توسعه کمی کتابخانه‌ها به دنبال استفاده از فضاهای بلااستفاده هستیم گفت: برخی از ادارات و نهادها فضاهایی دارند که سالهاست از آنها هیچ استفاده‌ای نمی‌شود که امیدواریم با حمایت مسئولان بتوانیم آنها را به کتابخانه تبدیل کنیم ضمن اینکه مالکیت و بهره‌برداری از آن به ادارات ذیربط واگذار می‌شود.

امینیان با بیان اینکه در هفته کتاب و کتابخوانی عضویت در کتابخانه‌های شهرستان رایگان خواهد بود از مردم خواست کتاب‌هایی بدون استفاده خود را اهدا کنند.

دیدگاه شما