تازه های سایت

کد مطلب: 51392
23. آبان 1401 - 8:50
کارشناس واحد امور تولیدات دامی جهاد کشاورزی نهاوند از توزیع بیش از ۷ هزار و ۷۰۰ تن نهاده دامی در نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، صادق ظفری اظهار کرد: با تدوام کاهش بارندگی‌ها به منظور کمک به دامداران از ابتدای امسال تاکنون ۷ هزار و ۷۵۰ تن انواع نهاده‌های دامی با نرخ یارانه‌ای بین دامداران این منطقه توزیع شده است.

وی افزود: این نهاده‌ها شامل جو، ذرت، کنجاله سویا و سبوس است که به تمام دامداران سبک و سنگین روستایی و عشایری اختصاص داده شده است.

کارشناس واحد امور تولیدات دامی جهاد کشاورزی نهاوند به میزان توزیع نهاده‌های مختلف اشاره کرد و افزود: نهاده‌های توزیع شده شامل ۴ هزار تن کنسانتره، یک‌هزار تن سبوس، یک‌هزار و ۵۰۰ تن جو، یک‌هزار تن ذرت و ۲۵۰ تن سویاست که با قیمت یارانه‌ای در اختیار دامداران قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه نهاده‌های توزیعی با قیمت یارانه‌ای حدود ۵۰ درصد دامداران را برآورده کرده است گفت: توزیع نهاده‌ها با این قیمت تا پایان مردادماه امسال ادامه داشت.

ظفری گفت: در حال حاضر دامداران نهاده‌های مورد نیاز خود را با قیمت آزاد تهیه می‌کنند که با توجه به گرانی خوراک دام و پایین بودن قدرت خرید میزان تقاصای خرید نهاده‌ها از سوی دامداران ضعیف‌تر شده است.

وی در خصوص تامین نهاده‌های دامی برای طیور گفت: مرغداران برای تهیه نهاده‌های مورد نیاز مرغداری‌های خود در سامانه بازارگاه اقدام به ثبت نام کرده و بر اساس میزان جوجه‌ریزی سهمیه خود را دریافت می‌کنند.

دیدگاه شما