تازه های سایت

کد مطلب: 51301
12. آبان 1401 - 8:46
«احمدوند» با بیان اینکه شهرستان نهاوند باید با شهدایش به مردم جهان شناسانده شود، گفت: یکی از راه‌های زنده نگهداشتن آرمان‌های شهدا نصب تمثال و المان شهدا در سطح شهر است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، ضرغام احمدوند در جلسه ساماندهی گلزار شهدا شهرستان نهاوند اظهار داشت: در تمام کشورهای دنیا کسی که در راه دفاع از وطن فدا می‌شود را شهید می‌نامند. تمام مسئولین کشورها به شهدا احترام می‌گذارند و برای هدفی که شهدا داشتند، احترام قائل هستند.

وی افزود: مباحثی که امروز در کشور ما اتفاق می‌افتد ریشه آن‌ها مشکلات فرهنگی است، در بحث فرهنگی برای شهدا خیلی ضعیف عمل شده است. 

احمدوند با اشاره به اینکه خانواده‌های معظم شهدا الگوی شاخصی برای ملت ایران هستند، بیان داشت: عزت امروز کشور مرهون ایثار و مجاهدت و فداکاری شهدا و ایثارگران و ‏خانواده‌های شهدا است‎.

وی با اشاره به اینکه باید شهرستان نهاوند با شهدایش به مردم جهان شناسانده شود، خاطرنشان کرد: شهدای والامقام حق بزرگی بر گردن ما دارند و این امنیت و آرامش را مدیون خون شهدا هستیم و در برابر ایثار و فداکاری آنان مسئول هستیم. به همین منظور زنده ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا، از مهمترین وظایف همه ما محسوب می‌شود.

فرماندار نهاوند یکی از راه‌های زنده نگهداشتن آرمان‌های شهدا را نصب تمثال و المان شهدا در سطح شهر دانست و گفت: این تمثال‌ها و المان‌ها بیانگر فداکاری‌ها و رشادت‌های نسل غیور گذشته به نسل آینده است. باید از این ظرفیت در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه طرح‌هایی که برای گلزار شهدا استفاده می‌شوند باید تک و خاص باشند، عنوان کرد:  مدیران باید بنای کارهایشان را کار جهادی بگذارند، چرا که برای هر کدام از این صندلی ها چندین شهید داده ایم پس نباید در مسئولیت‌هایمان کوتاهی کنیم.

احمدوند متذکر شد: شهرداری‌ها موظفند تا ۱۵ اسفند سال جاری، تمثال شهید شاخص و شهدایی که از یک خانواده هستند را در ورودی‌های شهر نصب و از ظرفیت خانواده‌های شهدا در زمینه نصب تمثال شهدا استفاده کنند.

دیدگاه شما