تازه های سایت

کد مطلب: 51282
10. آبان 1401 - 8:51
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی‌ابن‌سینا از افزایش موارد ابتلا به بیماری آنفلوآنزا در همدان خبر داد و گفت: اگر پیشگیری به موقع نباشد نمی‌توان میزان ابتلای این بیماری را کاهش داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو،  فاطمه ترکمان اسدی؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از افزایش میزان ابتلا به آنفلوآنزا در استان خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه موارد ابتلا به این بیماری صعودی است و می‌طلبد رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد توجه باشد.

وی با ابراز نگرانی از اینکه اگر پیشگیری به موقع نباشد نمی‌توان میزان ابتلای این بیماری را کاهش داد از پزشکان خواست بی‌دلیل کروتون برای بیماران مبتلا به آنفلوآنزای فصلی تزریق نکنند چراکه عوارض ناشی از آن در بیشتر موارد غیر قابل جبران است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی‌ابن‌سینا با بیان اینکه تجویز دارو باید بر چهار محور طول درمان، نوع درمان، دز درمان و روش درمان انجام شود که هر یک از این مراحل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است گفت: تجویز دارو منطقی و نیز نباید تجویز خودسرانه باشد.

وی در ادامه میزان مبتلایان به بیماری کرونا را در استان همدان از ابتدای بیماری تا روز گذشته ۱۴۹ هزار و ۸۵۴ نفر عنوان کرد و افزود: بهبودیافتگان ۳۱ هزار و ۲۱۵ نفر هستند و متاسفانه ۳ هزار و ۴۱۴ نفر نیز فوت کردند.

ترکمان اسدی با بیان اینکه تا روز گذشته ۳ میلیون و ۲۳۸ هزار و ۳۸۹ دز واکسن کرونا در استان تزریق شده است خاطرنشان کرد: دز سوم ۵۸۷ هزار و ۲۱۳ و در دز چهارم ۳۲ هزار و ۱۱۲ واکسن تزریق شده است.

وی بیان کرد: طبق رنگ‌بندی شهرستان‌ها در حال حاضر نهاوند نارنجی؛ اسدآباد، تویسرکان و ملایر آبی و بقیه شهرستان‌های استان همدان رزد هستند.

دیدگاه شما