تازه های سایت

کد مطلب: 51276
9. آبان 1401 - 8:53
پروژه تعریض محور نهاوند به گیان که در دولت گذشته بدون اعتبار کلنگ زنی شده بود با پیگیری های انجام شده جان تازه ای گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، در سال ۹۷ مراسم کلنگ زنی تعریض و ساماندهی محور توریستی شهر نهاوند به شهر گیان کلنگ زنی شد تا بارقه امیدی در دل مردم و گردشگران این منطقه باشد.

این محور ۱۷ کیلومتری به دلیل وجود سراب گیان که پربازدیدترین منطقه گردشگری شهرستان نهاوند است یکی از جاده های با اهمیت نهاوند است و به همین دلیل لزوم ساماندهی آن در اولویت است.

بعد از کلنگ زنی این طرح در دولت قبل و بعد از چند روز کار ماشین آلات به دلیل نبود اعتبار این طرح تعطیل شد و عملا اتفاق خاصی در این محور انجام نشد.

با پیگیری های نماینده و فرماندار و مسئولان در هفته های اخیر این پروژه جان تازه ای گرفته است و کار به سرعت در این محور در حال انجام است.

علیرضا شهبازی نماینده نهاوند در مجلس در خصوص این محور گفت: برخی طرح ها در شهرستان اعتباری نداشتند ولی کلنگ زنی شدند مثلا همین محور نهاوند به گیان یک ریال اعتبار نداشت ولی با پیگیری الان کار در حال اجرا است.

وی اظهار داشت: جلسات و پیگیری های زیادی برای محورهای نهاوند داشته ایم و خوشبختانه ساماندهی و تعریض محور حادثه خیز نهاوند به گیان با پیگیری‌ های زیاد محقق شد.

نماینده نهاوند با بیان اینکه ساماندهی این محور از مطالبات چندین ساله مردم شریف گیان بود گفت: امیدواریم با پیگیری‌ های صورت گرفته، مابقی راه های مواصلاتی شهرستان نیز هرچه سریعتر به سرانجام برسد.

وی افزود: عملیات عمرانی در حوزه راه ها در اکثر نقاط شهرستان، منجمله محور نهاوند به فیروزان، سه راهی شهرک به فارسبان، محور دهفول به برزول، روکش و ترمیم آسفالت کمربندی نهاوند به بروجرد و... با اولویت بندی انجام شده در حال اجرا می باشد.

همچنین روز گذشته ضرغام احمدوند فرماندار نهاوند از روند اجرای پروژه تعریض و ساماندهی این محور بازدید کرد.

وی در این بازدید گفت: ساماندهی این محور خبر خوبی برای حوزه گردشگری شهرستان است و از مطالبات به حق مردم منطقه است.

وی اظهار داشت: جاده نهاوند به گیان به علت وجود سراب و تپه تاریخی گیان و تردد زیاد گردشگران از نقاط حادثه‌خیز شهرستان نهاوند است که متاسفانه سالانه شاهد حوادث رانندگی و تلفات جاده‌ای قابل توجهی در این محور هستیم.

احمدوند افزود: عملیات بهسازی محور نهاوند- گیان به طول ۱۷ کیلومتر از بهمن ماه ۱۳۹۷ آغاز شد ولی به دلیل تامین نشدن اعتبارات پروژه پیشرفت چندانی نداشته است ولی امسال با پیگیری های صورت گرفته اعتبارات خوبی برای این پروژه جذب شده و پیشرفت کار مطلوب است.

امیدواریم با پیگیری های انجام شده عملیات تعریض این محور به نحوی مطلوب ادامه داشته باشد و دیگر شاهد کلنگ زنی پروژه های بدون اعتبار در شهرستان نباشیم.

قطعا تعریض این محور زمینه رونق گردشگری در سراب گیان نهاوند را فراهم می کند و باعث کاهش تصادفات در این‌ محور پرتردد می شود.

دیدگاه شما