تازه های سایت

کد مطلب: 51271
9. آبان 1401 - 8:41
کارشناس واحد زراعت جهاد کشاورزی نهاوند گفت: در راستای اجرای طرح جهش تولید گندم و جو، مطابق با سهمیه در نظر گرفته شده ۱۳ هزار هکتار از اراضی دیم این شهرستان زیر پوشش طرح قرار می‌گیرند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، رزیتا سیف امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: طرح جهش تولید محصولات کشاورزی امسال در دیم‌زارهای شهرستان نهاوند بر روی افزایش کمی و کیفی گندم و جو و کلزا متمرکز شده است.

وی با بیان اینکه طرح جهش تولید در دیم‌زارها به عنوان یک اقدام مشترک با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در سال زراعی پیش‌رو با جدیت در کشور پیگیری و اجرا می‌شود افزود: در حال حاضر زراعت گندم، جو، کلزا، گیاهان دارویی، علوفه، نخود و عدس محصولات زیر پوشش طرح تولید در دیم‌زارهای بوده و بهره برداران شهرستان می‌توانند از مزایای آن در افزایش تولید محصول در اراضی دیم خود استفاده کنند.

کارشناس واحد زراعت جهاد کشاورزی نهاوند به نوع حمایت از کشاورزان اشاره کرد و افزود: در طرح جهش تولید، یارانه بیمه محصولات کشاورزی و بذر و کود از سوی بنیاد برکت پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح جهش تولید از سال ۱۳۹۹ در سطح کشور آغاز شده است اضافه کرد: در نهاوند نیز با توجه به وسعت زیاد زمین‌های دیم این طرح اجرا شده و امسال نیز برابر با سهمیه اعلام شده در زمین‌های دیم با محوریت گندم، جو کلزا و داروهای گیاهی اجرا خواهد شد که هم اکنون مراحل عقد قرار داد آن در دست اقدام است.

سیف به سهمیه این شهرستان در طرح جهش تولید اشاره کرد و گفت: امسال طبق سهمیه اعلام شده سطح زیر کشت برای جو ۱۰ هزار هکتار و برای کشت گندم نیز ۳ هزار هکتار منظور شده که با توجه به اینکه اخیرا این سهمیه از سوی استان اعلام شده، به تازگی کار انعقاد قرارداد با کشاورزان آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در این طرح علاوه بر پرداخت بیمه محصولات کشاورزی یارانه بذر و کود هم به آنان داده می‌شود اظهار کرد: البته فعلا کار ثبت نام کود در سامانه پایش امکان‌پذیر نیست اما کشاورزان مطمئن باشند حقی از آنان ضایع نخواهد شد و پس از پایان یافتن کار قرارداد با کشاورزان نام‌نویسی از آنان به عمل خواهد آمد.

دیدگاه شما