تازه های سایت

کد مطلب: 51250
6. آبان 1401 - 16:04
نشست خبری ضرغام احمدوند فرماندار و سلیمان جوانمردی سرپرست اداره ورزش و جوانان نهاوند با اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، فرماندار نهاوند در این نشست گفت: در بحث ورزش شهرستان اتفاقات بسیار خوبی رخ داده و در این سال‌های اخیر نیز شاهد حضور پررنگ بانوان در این عرصه هستیم. 

وی افزود: در سال‌های گذشته تعداد بانوان ورزشکاران بسیار اندک بودند اما امروز به برکت جمهوری اسلامی، ورزش بانوان به حدی رسیده که بسیاری از قهرمانان ملی ما از قشر بانوان هستند . 

فرماندار نهاوند تصریح کرد: ورزش برای بانوان به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارند به مراتب مهم‌تر از مردان است چون بانوان سالم باعث می شود نسلی سالم و فعال و نیرومند بوجود آورند. 

وی با اشاره به حوادث اخیر که در کشور رخ داد، گفت: دشمنان در این وقایع زنان را مورد هجمه قرار دادند اما برخی بانوان ورزشکار ما به سکوهای قهرمانی راه یافتند و جلوه ای از زن محجبه ی ایرانی را به رخ دنیا کشیدند. 

احمدوند بیان کرد: رسانه ها می توانند نقش مهمی در ترویج فرهنگ ورزش و توسعه ورزش همگانی و اولویت ورزش در زندگی مردم داشته باشند و باید از این ظرفیت رسانه ای خود برای ورود ورزش به عنوان مهم ترین و موثرترین نقش در نشاط اجتماعی جامعه استفاده کنند. 

فرماندار نهاوند در ادامه با اشاره به ۱۱ پروژه نیمه تمام ورزشی در شهرستان اظهار داشت: دولت سیزدهم  از زمان آغاز بکار خود اتمام پروژه های نیمه تمام را در دستور خود داشته و دارد و تمام پروژه های ورزشی نهاوند در حال حاضر فعال هستند. 

وی در پایان گفت: در سفر ریاست جمهوری به استان اعتبارات بسیار خوبی برای پروژه های ورزشی شهرستان جذب شده است که باعث افزایش سرانه ورزش می شود. 

سلیمان جوانمردی سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان نهاوند نیز در این جلسه اظهار داشت: در حال حاضر در شهرستان نهاوند ۴۰ هیئت ورزشی فعالیت دارند و تمامی این هیئت ها ساماندهی شده هستند.

  وی با اشاره به اینکه ۴۰ نفر از ورزشکاران نهاوند به تیم های ملی دعوت شده اند، گفت: ۲۵ درصد مدال آوری های کشوری استان همدان مربوط به ورزشکاران نهاوند می باشد که در  حال حاضر ۴۰ نفر از ورزشکاران این شهرستان به تیم های مختلف ملی دعوت شده اند. 

جوانمردی افزود: ۳ نفر از مربیان ورزشی شهرستان نهاوند نیز برای اردوهای تیم های ملی دعوت شده اند و ۲۵ ورزشکار استعداد برتر استان همدان از شهرستان نهاوند هستند. 

وی در ادامه در خصوص سالن باستانی مجموعه علیمرادیان شهرستان نهاوند گفت: این سالن که دارای مشکلات زیادی هم هست با بدهکاری هایی که به پیمانکاران دارد افتتاح شده است که امیدواریم مشکلات این مجموعه به زودی مرتفع شود. 

سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه تنها نمایندگی ورزش در شهر فیروزان است، بیان داشت: فعالیت نمایندگی های ورزش در شهرهای گیان و برزول غیر قانونی است و با هر گونه فعالیت با این عنوان برخورد خواهد شد و تنها نمایندگی ورزش در شهر فیروزان میباشد و بقیه ی شهرها فاقد نمایندگی هستند.

  وی در خاتمه در خصوص اهدای جهیزیه به نوعروسان گفت: اداره ورزش و جوانان هرساله تعدادی جهیزیه تهیه و در اختیار نوعروسان می گذارد که امسال ۲۰ جهیزیه به مبلغ ۲۰۲ میلیون تومان به این نوعروسان اهدا شده است.

دیدگاه شما