تازه های سایت

کد مطلب: 51236
5. آبان 1401 - 8:36
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان از افزایش سه و نیم برابری میزان مراجعه‌کنندگان با مشکلات تنفسی به بیمارستان ها و مراکز درمانی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، دکتر رضا طهماسبی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هر سال با آغاز فصل سرما میزان شیوع سرماخوردگی و بیماری آنفلوآنزا افزایش می یابد اما امسال میزان شیوع آنفلوآنزا نسبت به سال های گذشته کمی زودتر آغاز شد و اغلب مراجعات ناشی از ابتلا به آنفلوآنزاست.

وی با بیان اینکه این چرخه ابتدا از کودکان آغاز می شود، تصریح کرد: میزان ابتلای کودکان بالا بوده و میزان مراجعات کودکان افزایش سه و نیم تا چهار برابری داشته و سپس این چرخه به بزرگسالان منتقل می شود.

طهماسبی خاطرنشان کرد: طی دو سال گذشته با توجه به شیوع کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی شاهد کاهش شیوع آنفلوآنزا بودیم اما در حال حاضر میزان رعایت پروتکل ها و بهداشت فردی کاهش یافته و به این ترتیب شاهد افزایش آنفلوآنزا هستیم.

وی با بیان اینکه اغلب مراجعات مربوط به آنفلوآنزاست، تصریح کرد: در هفته های گذشته روزانه ۴۵۰ نفر مراجعه به مراکز درمانی داشتیم اما این رقم به ۱۴۵۰ تا ۱۶۰۰ نفر افزایش یافته است و پیش بینی می شود تا ماه های آینده همچنان با بیماری آنفلوآنزا درگیر باشیم.

طهماسبی با بیان اینکه ویروس آنفلوآنزا بیماری شناخته شده ای است، یادآور شد: ویروس آنفلوآنزا  شناخته شده است و راه درمانی مشخص و ثابت شده ای دارد و می تواند عوارضی داشته باشد بنابراین توصیه می شود افرادی که با گوش درد و ترشحات چرکی مواجه می شود یا با خلط‌های خونی همراه هستند حتماً به پزشک مراجعه کنند همچنین اگر فردی با مشکلات سینوسی مواجه شد از درمان خانگی خودداری کند چراکه ممکن است به سلامت فرد آسیب بزند.

وی به علائم بیماری آنفلوآنزا اشاره کرد و ادامه داد: فرد بعد از ابتلا به آنفلوآنزا با علائم ناگهانی از جمله بروز تب، بدن درد، خستگی و کوفتگی بدن، کمردرد و سردرد ممکن است همراه شود همچنین سرفه و گرفتگی گلو نیز از سایر علائم این بیماری است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان در پایان با بیان اینکه آنفلوآنزا سویه‌های مختلفی دارد، گفت: در حال حاضر بیشترین نوع آنفلوآنزای موجود نوع A است و نوع B نیز کمتر است همچنین یک سوم نوع H۱N۱ هستند.

انتهای پیام

دیدگاه شما