تازه های سایت

کد مطلب: 51140
18. مهر 1401 - 9:19
شهردار نهاوند گفت: امروز شهرداری نهاوند بیشترین ذخیره زمین را دارد و در حال حاضر در قسمت‌های مختلف شهر بیش از ۱۶ هزار مترمربع زمین قابل فروش داریم که بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان ارزش دارد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مجید یوسفی‌نوید در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سال گذشته بودجه شهرداری نهاوند حدود ۸۰ میلیارد تومان بود که ما توانستیم بدون فروش حتی یک قطعه از زمین‌های شهرداری، ۱۱۵ میلیارد تومان بودجه برای شهرداری نهاوند جذب و بیش از ۱۰۰ درصد این بودجه را محقق کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های بانوان نهاوندی طی چندین سال گذشته داشتن پارک بانوان بود که سال گذشته ما توانستیم پروژه پارک بانوان شهر نهاوند را با حدود چهار میلیارد تومان اعتبار و در زمینی به مساحت ۵۰۰۰ مترمربع کلنگ‌زنی کنیم و امسال توانستیم این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

یوسفی‌نوید ادامه داد: برای اجرای این پروژه یکی از مهارت‌ها این بود که با کمترین هزینه بهترین کارها انجام شود و پایه کار را خود شهرداری و بدون گرفتن پیمانکار انجام داد و پیمانکاران این پروژه روزمزد بودند و برای این پروژه به هیچ پیمانکاری بدهکار نشدیم.

وی افزود: پارک بانوان نهاوند(بوستان نرگس) شامل زمین چمن چندمنظوره، پیست اسکی، سرویس‌های بهداشتی، اتاق فرهنگی و ... است و بانوان نهاوندی می‌توانند ورزش‌های صبح‌گاهی را با آسودگی خاطر در این پارک انجام دهند و این بوستان در آینده نیز قابلیت توسعه دارد.

شهردار نهاوند با اشاره به راه‌اندازی سامانه ۱۳۷ شهرداری نهاوند در سال گذشته، بیان کرد: امروز که بیش از یک‌سال به عنوان شهردار در شهر نهاوند خدمت می‌کنم در سامانه ۱۳۷ و ملاقات عمومی با شهروندان کمترین میزان مراجعه و شکایت را برای آسفالت داشتیم و با اجرای نهضت آسفالت در سال گذشته تاکنون، در خیلی از محلات شهر نهاوند مشکل آسفالت حل شده است.

یوسفی‌نوید یادآور شد: شهرک شهید حیدری و منطقه دوچشمه بیشترین مشکل آسفالت را در بین محلات شهر دارند که در حال حاضر آسفالت این مناطق در دست اقدام قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: باند کُندرو بلوار امام حسین‌(ع) جدولگذاری و آسفالت شده است و جاده دهنو، بلوار پرستار، شهرک امام حسن‌(ع) و حسن‌آباد نیز از جمله مناطقی هستند که با منابع داخلی شهرداری آسفالت شده‌اند و شن و ماسه و آسفالت مورد نیاز این پروژه‌ها از کارخانه آسفالت و کارخانه شن و ماسه شهرداری نهاوند تأمین شده است.

شهردار نهاوند با اشاره به اجرای پروژه احداث پارک‌های محله‌ای در مناطق مختلف شهر نهاوند، گفت: پارک صخره‌ای در منطقه دوخواهران، پارک بادام در شهرک شهیـد حیدری و بازسازی میدان قیصره از جمله پروژه‌های در حال اجراست و بحث سرمایه‌گذاری برای واحد زیباسازی سطح شهر و روشنایی میادین نیز از دیگر پروژه‌های در دست اقدام شهرداری نهاوند است.

یوسفی‌نوید اضافه کرد: امروز شهرداری نهاوند بیشترین ذخیره زمین را دارد و در حال حاضر در قسمت‌های مختلف شهر بیش از ۱۶ هزار مترمربع زمین قابل فروش داریم که بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان ارزش دارد.

وی در ادامه به اهمیت ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی در شهر اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات ما بحث‌ فرهنگی است که باید در این زمینه آموزش‌های لازم را به شهروندان بدهیم و به خاطر اهمیت این موضوع، به تازگی بخش آموزش‌ها و احداث زیرساخت‌های فرهنگی در سطح شهر در دست اقدام قرار گرفته ‌است.

شهردار نهاوند با اشاره به پروژه مهم بام نهاوند، یادآور شد: امسال با وجود گرمای ۴۵ درجه در تابستان، فضای سبز بام نهاوند از هر سال بهتر نگهداری شد و خوشبختانه مشکل تأمین منابع آبی برای بام نداریم و در فاز دوم اجرای پروژه بام نهاوند ۱۰۰۰ اصله نهال در محل بام کاشته و راه‌های دسترسی به بام نیز جدولگذاری شد.

وی اجرای پروژه جداسازی آب شرب از آب فضای سبز، اجرای آبیاری قطره‌ای در سه بلوار سطح شهر، توسعه غسالخانه جدید و نصب روشنایی آرامستان شهر، احداث‌ فرهنگ‌سرای شهدا در محل آرامستان و افزایش تعداد دوربین‌های نظارتی در سطح شهر نهاوند را از جمله اقدامات قابل توجه شهرداری نهاوند عنوان کرد.

یوسفی‌نوید در ادامه با بیان اینکه مجوز بهره‌برداری از معدن شهر نهاوند برای شهرداری تا چهار سال آینده تمدید شده است و تمام نیازهای شهر را تأمین می‌کند، تأکید کرد: در سال آینده درنظر داریم که نهضت پیاده‌رو سازی را در سطح شهر اجرا کنیم و خوشبختانه با وجود کارخانه آسفالت شهرداری مشکلی برای تأمین آسفالت نداریم.

انتهای پیام

دیدگاه شما