تازه های سایت

کد مطلب: 51097
11. مهر 1401 - 8:47
با حضور مسئولین شهرستان از کتاب "کهن دیار گیان" به عنوان یک اثر ارزشمند و فاخر رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، با حضور احمدوند فرماندار و مسئولان و مردم شهر گیان کتاب کهن دیار گیان نوشته اقایان علی اکبر کیانی و مرتضی کیانی رونمایی شد.

فرماندار نهاوند در این مراسم گفت: همه باید تلاش کنیم تا فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی ترویج پیدا کند تا سطح آگاهی و اطلاعات جامعه افزایش پیدا کند.

وی اظهار داشت: این کتاب به عنوان  یک اثر ارزشمند و فاخر است که با تلاشهای نویسندگان اهل شهر گیان نوشته و چاپ شده است.

احمدوند افزود: در این کتاب ما با تاریخ و فرهنگ و تمدن منطقه گیان و شهر نهاوند با بیش از ۶ هزار سال قدمت و با مستندات کامل می‌رسیم که آداب و سنن و فرهنگ این مرزوبوم در این کتاب ذکر شده است.

فرماندار نهاوند گفت: نوشتن کتاب هایی با این موضوع باعث شناخت نسل جوان جامعه از گذشته این منطقه و وقایع تاریخی اتفاق افتاده می شود و می تواند بسیار جذاب باشد.

در ادامه این مراسم امیر بحیرایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند با اشاره به ظرفیت عظیم کتاب در انتقال فرهنگ و آداب و سنن و تاریخ مردمان به نسلهای بعد افزود: کتاب همراه تاریخ؛ راه و روش صحیح زندگی را به مردمان آموخته و همچون آیینه ای چراغ راه مردمان بوده است.

وی با اشاره به بزرگترین معجزه الهی "قران کریم" که درقالب کتاب به پیامبر نازل شد را مهمترین مثال برای این موضوع دانست و به اهمیت این موضوع پرداخت.

در این آئین ضمن رونمایی از کتاب کهن دیار گیان از علی اکبر کیانی و مرتضی کیانی دو مولف این کتاب تجلیل به عمل آمد.

دیدگاه شما