تازه های سایت

کد مطلب: 51083
10. مهر 1401 - 8:53
رئیس اداره منابع طبیعی نهاوند با بیان اینکه جنگل‌های نهاوند عمدتا از گونه‌های مقاوم در برابر خشکی است گفت: به منظور صیانت از جنگل‌های شهرستان علاوه بر کاشت سالانه درختان، عملیات آبخیزداری، جلوگیری از حریق، اجرای گشت‌های حفاظتی و پیگیری رفع تداخلات دنبال می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، داریوش عباسی با بیان اینکه کاهش بارش تاکنون تاثیر منفی در حوزه منابع طبیعی این شهرستان نداشته است اظهار کرد: با توجه به اینکه جنگل‌های شهرستان نهاوند عمدتا از گونه‌های مقاوم در برابر خشکی است بنابراین برای درختان موجود هیچ مشکلی پیش نیامده است.

وی گفت: شهرستان نهاوند دارای ۹۴ هزار هکتار منابع طبیعی است که از این رقم ۲۵ هزار هکتار ان جنگلی از نوع دست کاشت و طبیعی هستند که عمدتا در سرابهای گیان،  کاماسیاب، ملوسان، فارسبان و تاریکدره  قرار گرفته‌اند.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان نهاوند افزود: جنگل‌های نهاوند از رده جنگل‌های زاگرس هستند که عمدتا از نوع بلوط، راش، کاج و چنار بوده و در برابر خشکی مقاوم هستند.

وی افزود: برای صیانت از درختان جنگلی که نیاز به آب دارند در فصل تابستان طی چند نوبت آبرسانی صورت گرفته که این مساله باعث جلوگیری از آسیب رساندن به آنها شده است.

عباسی با بیان اینکه طرح صیانت از جنگل‌های زاگرس که نقش مهی در جلوگیری از فرسایش خاک دارند افزود: به منظور صیانت از جنگل‌های موجود شهرستان علاوه بر کاشت سالانه درختان در عرصه‌های جنگلی، اجرای عملیات آبخیزداری، جلوگیری از حریق، اجرای گشت‌های حفاظتی و پیگیری رفع تداخلات دنبال می‌شود.

وی گفت: انتطار داریم با متخلفان این حوزه که باعث تخریب جنگل می‌شود نیز برخورد جدی صورت گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما