تازه های سایت

کد مطلب: 51047
9. مهر 1401 - 8:44
با پیگیری های انجام شده در سال جاری تمامی مطالبات گندم کاران به ارزش ۵ هزار میلیارد ریال تسویه شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان اضافه کرد: از ابتدای تیر ماه که فصل برداشت گندم در استان همدان آغاز شد مقدار ۳۱۷.۷۰۰ تن گندم به ارزش ۳۶.۸۱۴ میلیارد ریال از کشاورزان خریداری و ذخیره گردید که کلیه مطالبات آنها پرداخت شد.

سید حسین خوانساری با اشاره به اینکه در این مدت حدود ۸۳ درصد از مطالبات به ارزش ۳۱ هزار میلیارد ریال پرداخت شده،بیان کرد : با واریز ۵ هزار میلیارد ریال در روز جاری کلیه مطالبات تسویه شد.

خوانساری در ادامه به آمار و ارقام در سال گذشته که  میزان خرید گندم در استان ۱۹۹ هزار تن اشاره کرد و گفت: خوشبختانه خرید گندم امسال ۵۹ درصد افزایش یافته است و این میزان نیاز بیش از یکسال مصرف استان خواهد بود و با کسب رتبه هشتم در سطح کشور حدود چهارو نیم درصد از گندم خریداری شده در کشور توسط اداره کل غله استان همدان تحویل گرفته شده است.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان در بخش دیگری از سخنان خود گندم خریداری شده در سطح کشور را بیش از ۷ میلیون تن گندم اعلام کرد و ادامه داد : که با این رقم نیاز مصرف را به واردات گندم بصورت چشمگیری کاهش خواهد داد.

وی در ادامه آمار تفکیکی هر شهرستان در میزان خرید گندم را بیان کرد: شهرستان های رزن با ۹۰ هزار تن، نهاوند با ۶۵ هزار تن و کبودراهنگ با ۵۷ هزارتن به ترتیب بیشترین تولید گندم در استان را دارا بودند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه استان همدان جزو استان‌های تولید کننده گندم می باشد از ابتدای تیر ماه بیش از ۵۵ هزار تن گندم به استانهای تهران ، البرز ، مازندران ، خراسان رضوی ، کرمان و گیلان ارسال شده است.

دیدگاه شما