تازه های سایت

کد مطلب: 51029
6. مهر 1401 - 1:38
سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نهاوند گفت: راه‌اندازی موزه تاریخ و فرهنگ این شهرستان نیازمند تأمین اعتبار است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، محمد احمدی اظهار کرد: سه دانگ از خانه تاریخی صمصام که برای تبدیل به موزه تاریخ و فرهنگ نهاوند درنظر گرفته شده، در سال‌های اخیر خریداری شده است.  

وی با اشاره به اینکه سه دانگ دیگر بنا نیز باید از مالک خریداری شود، تصریح کرد: اعتبارات استانی پاسخگوی تملک بنا نیست و پیشنهاد خریداری بخش باقیمانده بنا از اعتبارات ملی شده است.

احمدی با بیان اینکه برای تملک سه دانگ باقیمانده بین چهار تا پنج میلیارد تومان نیاز است، افزود: براساس اعتبارت سال ۱۴۰۰ می‌توانستیم یک دانگ از بنا را خریداری کنیم اما مالک موافق نبود و تصمیم دارد هر سه دانگ را یکجا به فروش برساند.

وی با اشاره به اینکه به محض تخصیص اعتبار و تملک خانه تاریخی صمصمام درخواست موزه را صادر می‌کنیم، یادآور شد: تا زمان راه‌اندازی موزه اشیاء آن همچنان در مخزن همدان نگهداری خواهند شد.  

به گزارش ایسنا، نیمه دوم سال ۹۹ بود که به دنبال شکایت حقوقی شورای شهر و شهردار نهاوند از میراث فرهنگی، موزه تاریخ و فرهنگ شهرستان تخلیه شد و با وجود تفاهم‌نامه ۱۵ ساله برای در اختیار گذاشتن ساختمان برای برپایی موزه مشارکتی با محکومیت میراث فرهنگی، موزه نهاوند از اشیاء ۷۰۰۰ ساله خالی و اشیاء به مخزن میراث فرهنگی همدان منتقل شد.

انتهای پیام

دیدگاه شما