تازه های سایت

کد مطلب: 51027
4. مهر 1401 - 9:52
کارشناس امور شیلات جهاد کشاورزی نهاوند بر لزوم ایجاد کلینیک دامپروری آبزیان در این شهرستان تأکید کرد و گفت: این کلینیک می‌تواند کمک قابل توجهی به توسعه صادرات شهرستان و ارزآوری برای کشور کند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، مصطفی کزازی اظهار کرد: کار صادرات ماهی از شهرشتان نهاوند بر اساس بازدید اسفندماه سال گذشته هیات روسی از حوزه شیلات شهرستان و شرکت پرورش ماهی قزل پروتئین گاماسیاب که منجر به انعقاد قرارداد شد انجام گرفت.

وی افزود: این شرکت در زمینه بسته‌بندی آبزیان مطابق با نیازهای مصرف‌کنندگان و بر اساس فناوری‌های روز فعالیت می‌کند که بر همین اساس در سال گذشته موفق به اخذ کد IR را دریافت کرد و سومین مرحله صادرات آن به کشور روسیه در شهریورماه انجام گرفت.

کارشناس امور شیلات جهاد کشاورزی نهاوند افزود: شهرستان نهاوند به لحاظ وجود تعداد زیادی از مراکز تکثیر و پرورش ماهی سهم ۶۰ درصدی را در صنعت آبزی‌پروری استان همدان دارد و بر همین اساس نیازمند ایجاد زیرساخت‌های مرتبط با این حوزه برای توسعه است.

وی ایجاد کلینیک دامپروری آبزیان را از جمله ضرورت‌های توسعه شیلات در شهرستان عنوان کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های نهاوند از جمله وجود واحد فرآوری شیلاتی ۱۰۰۰ تنی، وجود نمایندگی خوراک فرادانه و بهدانه، افتتاح خط تولید خوراک آبزیان و دام مستعد استفاده از مزایا و حمایت بخش دولتی و خصوصی در ایجاد کلینیک دامپروری آبزیان است.

کزازی با بیان اینکه ایجاد این کلینیک می‌تواند کمک قابل توجهی به توسعه صادرات شهرستان و ارزآوری برای کشور کند افزود: انتظار ما از مسئولان ذیربط این است که با توجه به ظرفیت‌های زیرساختی موجود در حوزه آبزی‌پروری مساعدت لازم را برای صدور مجوز ایجاد کلینیک داشته باشند.

وی گفت:  با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم و اخذ مجوز صادرات به کشورهای اوراسیا از سوی شرکت قزل پروتیین گاماسیاب نهاوند تاکنون سه مرحله ماهی به کشور روسیه صادر شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما