تازه های سایت

کد مطلب: 51008
1. مهر 1401 - 20:26
دادستان همدان در هشداری به فتنه گران و آشوب طلبان تأکید کرد: در صورت تداوم اقدامات مخرب، غیرانسانی و هنجارشکنانه؛ به شدت و قاطعیت و برابر قانون مجازات اسلامی و سایر قوانین حاکم، با آن ها برخورد می شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، «حسن خانجانی موقر» در گفت و گویی عنوان کرد: در روزهای اخیر به دنبال فتنه گری ها و در پی فراخوان های معاندین نظام جمهوری اسلامی، متأسفانه تعدادی نیز تحت تأثیر تحرکات آنان، تجمعاتی در بخش هایی از نقاط شهر همدان و برخی از شهرهای دیگر استان داشته اند.

وی اظهار کرد: افسوس که در این اقدامات با تحریک و ترغیب معاندین، حملاتی به اموال عمومی و بعضاً خصوصی مردم شد و تخریب و آتش سوزی هایی رخ داد؛ این اموال تخریبی از محل مالیات یا عوارض پرداختی مردم ساخته شده بود که بازهم با هزینه کرد همین مردم بازسازی می شود.

دادستان همدان برای آگاه سازی آنانی که دست به اقدامات آشوبگرایانه و تخریب اموال عمومی یا خصوصی یا تحریق آن ها می زنند، یادآور شد که هر گونه احراق(آتش زدن) یا تخریب اموال عمومی و یا سایر اقدامات علیه امنیت مردم و علیه تمامیت جسمانی افراد جرم بوده و از مصادیق بارز افساد فی الارض شناخته می شود و برابر ماده 286 قانون مجازات اسلامی، مجازات اعدام در انتظار مرتکبان این جرم ها است.

خانجانی موقر همچنین گفت: در پاره ای از موارد رخ داده در همدان، افرادی با چاقو، قمه، شمشیر یا سلاح گرم به جان مردم یا مأموران افتاده و با ایجاد ناامنی در محیط، سبب ایجاد وحشت یا ناامنی شدند، این گونه موارد نیز از مصادیق بارز محاربه بوده که یکی از کیفرخواست های آن اعدام است.

این مقام مسئول قضایی، مردم دارالمؤمنین همدان را مردمی فهمیم معرفی و تصریح کرد: این مردم از گذشته تاکنون ثابت کرده اند که همدان محیط امنی برای اخلالگران در نظم و امنیت عمومی نیست.

خانجانی موقر در هشداری به فتنه گران و آشوب طلبان تأکید کرد: در صورت تداوم اقدامات مخرب، غیرانسانی و هنجارشکنانه؛ به شدت و قاطعیت و برابر قانون مجازات اسلامی و سایر قوانین حاکم، با آن ها برخورد می شود.

دیدگاه شما