تازه های سایت

کد مطلب: 50982
29. شهريور 1401 - 9:27
مدیر کل امور اجتماعی و انتخابات استانداری همدان گفت: با تشکیل قرار گاه عفاف و حجاب کار اصلاح روند عفاف و حجاب در ادارات و اقناع‌سازی افکار عمومی در سطح جامعه پیگیری و دنبال می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، غلامرضا فریدونی ظهر امروز در اولین جلسه قرارگاه عفاف و حجاب نهاوند اظهار کرد: با توجه به اینکه برای مقابله با شرایط موجود حجاب و عفاف در جامعه باید کار ایجابی و فرهنگی صورت گیرد ایجاد قرارگاه عفاف و حجاب با رویکرد اصلاحی مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه یک کشور اسلامی نمی‌تواند از محتوا و مفاهیم دینی در عمل خالی بوده و فقط نام اسلامی داشته باشد افزود: ضرورت حفظ حجاب و عفاف بر اساس یک رویکرد اسلامی و احکام الهی است و رویکرد کشور ما هم که یک نظام اسلامی است باید عامل به احکام الهی در عمل باشد و آن را در سطح جامعه پیاده کند.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری همدان  افزود: اگر ما بخواهیم با شانتاژهای خبری و به نام حقوق بشر احکام الهی را کنار بگذاریم خیلی از موارد دیگر قوانین اسلامی را نیز باید رها کنیم و فقط به نامی از اسلام اکتفا کنیم.

وی جایگاه زن در جامعه را بر اساس نگاه اسلام مهم عنوان کرد و گفت: کجای دین با حضور زن در جامعه مخالف است که بخواهد مستقیم آنها را از شرکت در فعالیت‌های اجتماعی نهی کند!، زنان در جریانات اجتماعی رسالت‌های عظیمی را ایفا کرده‌اند که نمونه آن نقش حضرت زینب(س) در واقعه کربلا و دفاع حضرت زهرا(س) از ولایت است.

فریدونی با بیان اینکه دشمن میلیاردها دلار برای مقابله با عفاف و حجاب هزینه کرده تا نظام اسلامی را از بین ببرد افزود: جامعه وقتی به لاابالی‌گری فرهنگی برسد نمی‌تواند در بخش‌های دیگر به رشد و توسعه برسد و در نتیجه دچار از هم پاشیدگی می‌شود.

وی در ادامه به ساختار قرارگاه عفاف و حجاب پرداخت و گفت: این قرارگاه که به تازگی ایجاد شده و دارای ۶ کمیته است که رویکرد اصلی آن کار فرهنگی، ایجابی و اقناع‌سازی در جامعه است.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری همدان با بیان اینکه مهمترین کمیته این قرارگاه کمیته فرهنگی با عضویت ۲۷ دستگاه است که مسئولیت آن بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی است افزود: کمیته‌های اطلاع رسانی و اقناع سازی،  مردمی، امنیتی، ارزیابی و پایش و مالی و پشتیبانی از دیگر کمیته‌های این قرارگاه است که باید طبق قانون جلسات خود را تشکیل داده و ارزیابی لازم از آنان به عمل آید.

فرماندار نهاوند نیز با بیان اینکه امروز دشمن می‌خواهد ریشه را بزند تا نیات خود را برای از بین بردن نظام عملی کند افزود: اگر دشمن بتواند در بحث حجاب و عفاف به ما ضربه بزند کل جامعه را دچار مخاطره و آسیب کرده و در نتیجه با مشکل جدی روبرو می سازد.

ضرغام احمدوند گفت: اگرچه ما در نهاوند مشکل بدحجابی نداریم اما اگر دیر بجنبیم خانواده‌ها و فرزندان به بیراهه می‌روند و ما در برابر شهدا حرفی برای گفتن نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

دیدگاه شما