تازه های سایت

کد مطلب: 50947
23. شهريور 1401 - 1:51
معاون عمرانی فرماندار نهاوند گفت: نواقص کشتارگاه نهاوند به زودی رفع شود هرچند مدیریت کشتارگاه نیت به رفع برخی نواقص کشتارگاه نهاوند دارد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، جعفر سلگی در بازدید از کشتارگاه دام نهاوند اظهار کرد: با توجه به اهمیت بالای کشتارگاه‌های دام در تضمین سلامت و کیفیت گوشت و جلوگیری از انتقال بیماری‌های خطرناک دامی و مشترک بین انسان و دام لازم است بهداشت این مرکز در بالاترین سطح موجود و مطابق با استانداردهای لازم باشد.

وی گفت: گرچه نظارت‌های بهداشتی اداره دامپزشکی مورد تایید است و بازرسان این اداره بر بهداشت عمومی به طور مستمر نطارت دارند اما انتظار می‌رود این نظارت بر تمام مراحل تداوم داشته باشد.

فرماندار نهاوند در ادامه فعالیت کشتارگاه زاگرس دام نهاوند را بسیار حساس دانست و بر لزوم همکاری و تعامل دستگاه‌های مرتبط در رفع نواقص و مشکلات پیش رو تأکید و یادآور شد: صیانت از بهداشت عمومی وظیفه همگانی است چرا که هرگونه سهل‌انگاری در این زمینه سلامت عمومی جامعه را به مخاطره می‌اندازد و مدیریت کشتارگاه نباید نگاه درآمدزایی به کشتارگاه دام داشته باشد.

سلگی افزود: در این زمینه لازم است ضوابط بهداشتی استاندارد مدنظر دامپزشکی در اولویت مدیریت کشتارگاه قرار داشته باشد و در کمترین زمان اقدامات موثری را در راستای تامین سلامت مردم اجرایی کند.

دیدگاه شما