تازه های سایت

کد مطلب: 50869
12. شهريور 1401 - 8:39
مشاور وزیر کشور گفت: کارخانجات روغن کشت و صنعت خزل نهاوند یکی از سرمایه گذاری‌های بخش خصوصی و از واحد های نمونه غرب کشور است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، سعید جندقیان در جریان بازدید از کارخانه روغن نگین نهاوند گفت: دولت سیزدهم حامی تولید و سرمایه گذاری در هرنقطه‌ای در کشور بخصوص مناطق محروم است و به گرمی دست تولیدکنندگان در شرایط تحریمی را می‌فشارد.

در این بازدید که در بخش‌های مختلف کارخانه به مدت دوساعت انجام شد، جندقی گفت: امروز یکی از نیاز‌های اساسی کشور کشت و تولید دانه‌های روغنی است و در نهاوند به خوبی این کار توسط بخش خصوصی با کمک دولت انجام شده است.

او گفت: نهاوند یکی از قطب‌های تولیدات کشاورزی و باغی و دامی است که باید با مدیریت صحیح و با کمک بخش خصوصی و تسهیلات بانکی ضمن ایجاد اشتغال سبد غذایی مردم نیز اقتصادی کشور را از بیگانگان بی نیاز کنیم.

مشاور وزیر کشور گفت: روغن نگین نهاوند که یکی از زیر مجموعه‌های کشت و صنعت بخش خزل نهاوند است به خوبی توسط برادران خزایی در بخش خصوصی مدیریت شده و کار‌های تولید روغن را از صفر تا سد انجام می‌دهد.

جندقیان گفت: در این کارخانه به جز روغن خوراک دام و تولید برق از گاز انجام می‌شود و‌ در شرایط سخت تحریمی این کارخانه در کنار مردم و دولت بوده است.

در ادامه بازدید  مدیر عامل کشت و صنعت خزل نهاوند گفت: با چند‌شیفته فعالیت روزانه ۲۵۰ تن روغن بسته‌بندی‌شده و ۵۰۰ تن تصفیه‌شده تولید می‌شود.

مومنعلی خزایی گفت: در حال حاضر از لحاظ تامین روغن هیچ مشکلی در استان همدان وجود ندارد و این کارخانه روزانه ۲۵۰ تن روغن بسته‌بندی شده و ۵۰۰ تن تصفیه‌شده تولید می‌کند.

کارخانه کشت و صنعت خزل در زمینی به مساحت ۱۴ هکتار در ۲۰ کیلومتری غرب نهاوند واقع شده است و در سال ۱۳۸۵ مورد بهره‌برداری قرار گرفت، این کارخانه در تولید انواع روغن خوراکی، تولید لسیتین، اسیدچرب و انواع کنجاله و خوراک دام فعالیت دارد و در حال حاضر برای ۲۰۰ نفر اشتغالزایی کرده که البته این رقم با نیرو‌های نمایندگی‌ها در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها به حدود ۳۵۰ نفر به صورت مستقیم می‌رسد.

به طور غیر مستقیم هم تعداد زیادی از طریق حمل و نقل دانه‌های روغنی مانند سویا، ذرت کنجاله و یا دیگر ملزومات به کار مشغول شده‌اند، این مجتمع دارای سه بخش روغن کشی تصفیه و بسته‌بندی است که اخیرا هم قوطی‌زنی به آن اضافه شده که میزان تولیدات آن در بخش روغن‌کشی به طور روزانه ۱۵۰۰ تن از دانه‌های سویا، کلزا، آفتابگردان و سایر دانه‌های روغنی، روغن‌کشی می‌کنند.

دیدگاه شما