تازه های سایت

کد مطلب: 50818
6. شهريور 1401 - 3:29
به منظور گسترش و ترویج هرچه بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش زرین دشت شهرستان نهاوند در چادر عشایر این منطقه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش زرین دشت شهرستان نهاوند با حضور حمید موسیوند، بخشدار زرین دشت؛ میلاد امینیان، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند؛  ابوالقاسم بنی هاشمی، رئیس امور عشایری، اعضا حقیقی و حقوقی انجمن شهرستان و جامعه عشایری منطقه در چادر عشایر برگزار شد.

میلاد امینیان، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند اظهار داشت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته در راستای عمل به اسناد بالادستی و سیاست‌های جدید نهادکتابخانه‌های عمومی کشور در استفاده از ظرفیت جامعه عشایری در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، امروز شاهد برگزاری اولین جلسه انجمن کتابخانه‌ها در محیط عشایری هستیم که مطمئنا با حمایت مسئولان بخش، اتفاقات مطلوبی برای خدمت رسانی بهتر به این قشر پرتوان و سخت کوش رقم خواهد خورد.

وی در ادامه با اشاره به نقش کتابخانه‌های عمومی در پوشش اقشار مختلف جامعه به عنوان یکی از اصلی‌ترین پایگاه های فرهنگی هر منطقه، افزود: انتخاب این گروه عشایری که امروز افتخار حضور در کنار ایشان را داریم  به دلیل قرار گیری در محدوده کتابخانه بخش زرین دشت بوده تا بتوانیم جدای از فعالیت‌ها و برنامه‌های مقطعی، به شکل مستمر و طولانی مدت خدماتی متنوع در حوزه کتابخوانی به همت کتابداران ساعی به این قشر با صلابت و پرتلاش عرضه کنیم.

امینیان با اشاره به اهم برنامه‌ها ویژه جامعه عشایر، تصریح کرد: امروز با همت کتابداران کتابخانه‌های عمومی 9 دی برزول، مستقل بامداد امید صبا و سیدالشهدا(ع) در کنار جلسه انجمن، شاهد برگزاری مسابقه‌های متنوع کتابخوانی، نقاشی محتوایی کتاب، کلاس آموزشی احکام ویژه بانوان، جمع خوانی کتاب و ... هستیم که امیدواریم با فعالیت‌های مستمری از این دست شاهد ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در میان آن ها باشیم. جوایز این مسابقات و برنامه‌ها را خیرین کتابخانه ساز شهرستان تأمین می‌کنند.

حمید موسیوند، بخشدار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش زرین دشت با تقدیر از این اقدام خلاقانه، اظهار داشت: از گذشته یکی از اصلی ترین برنامه‌های انجمن، برگزاری جلسات در محیط‌های مختلف بوده که امروز در زیر چادرهای عشایری این مهم دست داده که جای قدردانی دارد. این که فعالیت‌ها و برنامه‌های حوزه کتاب و کتابخوانی بتوانند اقشار مختلف به خصوص جامعه عشایری که به صورت فصلی در منطقه مستقر هستند را پوشش دهد، جای تحسین داشته و امیدواریم با برگزاری برنامه‌هایی از این دست اعتلای ترویج فرهنگ کتابخوانی را در بخش زرین دشت بیش از پیش شاهد باشیم.

ابوالقاسم بنی هاشمی، رئیس امور عشایری شهرستان نهاوند نیز ضمن تشکر از اداره کتابخانه های عمومی در برگزاری برنامه های کتابخوانی ویژه جامعه عشایری، گفت: این اداره آمادگی کامل جهت برگزاری برنامه‌های مشترک با مجموعه کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند را دارد.

علی رحمتی، رئیس ایل عشایری در جلسه انجمن کتابخانه های بخش زرین دشت شهرستان نهاوند ضمن تشکر از حضور اعضا انجمن کتابخانه‌ها، بیان کرد: اقداماتی چون برنامه‌های امروز جای قدردانی و تشکر از مجموعه کتابخانه‌ها را دارد. امیدواریم این برنامه‌ها ادامه یابد. استعدادهای بزرگی در جامعه عشایری نهفته است که با ترویج کتاب و کتابخوانی می‌توانیم آن ها را بشناسیم.

در پایان برنامه با اهدای جوایزی ارزشمند از کودکان عشایری که در برنامه‌ها و فعالیت‌های کتابخوانی مشارکت داشتند تقدیر به عمل آمد.

دیدگاه شما