تازه های سایت

کد مطلب: 50725
27. مرداد 1401 - 1:51
امام جمعه نهاوند گفت: موضوعاتی مانند فضای مجازی، جهاد تبیین، افزایش جمعیت وخانواده، عفاف و حجاب و سبک زندگی اسلامی از مباحث مهم و اولویت دار شورای فرهنگ عمومی است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهاوند با حضور امام جمعه ، فرماندار، معاون سیاسی امنیتی  اجتماعی فرمانداری، دادستان و سایر اعضا در سالن شهدای فرمانداری برگزار شد.

امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ و عمومی نهاوند در این نشست با اشاره به روند کاهش سرانه زاد و ولد گفت: در چند سال آینده با روند فعلی فرزندآوری در کشور با مساله کاهش جمعیت و افزایش روند پیری جمعیت مواجه خواهیم شد و توجه به ارتقای فرهنگ فرزندآوری باید در الویت کار همه دستگاهها قرار گیرد.

حجت الاسلام مغیثی افزود: موضوعاتی مانند فضای مجازی، جهاد تبیین، افزایش جمعیت وخانواده، عفاف و حجاب و سبک زندگی اسلامی از مباحث مهم و اولویت دار شورای فرهنگ عمومی است.

وی ادامه داد: از تمامی دستگاه‌های عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان درخواست می‌شود طرح‌ها و برنامه‌های پیشنهادی خود را در رابطه با این موضوعات به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ارائه دهند.

فرماندار نهاوند نیز در ادامه جلسه ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری و اسارت اهل بیت ، به مناسبت ۲۶مرداد ماه سالروز ورود آزادگان به کشور این ایام را تبریک و اظهار داشت: در خصوص جمعیت و جوان نمودن جامعه دو موضوع باید در نظر گرفته بشود یکی تغییر تفکر و فرهنگ سازی پیرامون فرزندآوری است و دیگر بحث افزایش جمعیت جوان جهت توسعه کشور و بعد اقتصادی آن ضروری است.

صرغام احمدوند افزود: پیر شدن جمعیت از هر لحاظ برای کشور خطرناک است و باید تدابیر لازم برای افزایش ازدواج سالم و فرزندآوری اتخاذ شود و فرهنگ سازی در جامعه و ارائه حمایت‌های لازم برای افزایش تعداد فرزندان اعمال شود.

 وی پیرامون برگزاری مراسم های دهه محرم و هیئات مذهبی شهرستان افزود: برگزاری ایام سوگواری و عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی به بهترین شکل در شهرستان صورت گرفت

دیدگاه شما