تازه های سایت

کد مطلب: 50715
26. مرداد 1401 - 8:49
امام‌جمعه نهاوند، گفت:دستگاه‌های متولی برنامه راهبردی در حوزه جمعیت و تعالی خانواده ارائه دهند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهاوند به ریاست امام‌جمعه نهاوند و با حضور فرماندار، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری، دادستان و سایر اعضا در سالن شهدای فرمانداری برگزار شد.

امام‌جمعه و رئیس شورای فرهنگ و عمومی نهاوند در این نشست با اشاره به روند کاهش سرانه زادوولد، گفت: در چند سال آینده با روند فعلی فرزندآوری در کشور با مسئله کاهش جمعیت و افزایش روند پیری جمعیت مواجه خواهیم شد و توجه به ارتقای فرهنگ فرزندآوری باید در اولویت کار همه دستگاه‌ها قرار گیرد.

حجت‌الاسلام عباسعلی مغیثی، افزود: موضوعاتی مانند فضای مجازی، جهاد تبیین، افزایش جمعیت و خانواده، عفاف و حجاب و سبک زندگی اسلامی از مباحث مهم و اولویت‌دار شورای فرهنگ عمومی است.

وی ادامه داد: از تمامی دستگاه‌های عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان درخواست می‌شود طرح‌ها و برنامه‌های پیشنهادی خود را دررابطه‌با این موضوعات به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ارائه دهند.

ازدواج جوانان و ضرورت فرزندآوری برای جامعه تبیین شود

در ادامه ضرغام احمدوند ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری و اسارت اهل‌بیت (ع) و گرامیداشت ۲۶ مردادماه سالروز ورود آزادگان به کشور، اظهار کرد: امروز باید برای اجرای طرح جوانی جمعیت ضمن تغیر تفکر و نگرش جوانان به موضوع افزایش جمعیت با حمایت‌های مالی و معنوی نسبت به فرهنگ‌سازی درست در این حوزه برنامه‌ریزی مدون صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه توسعه اقتصادی همه‌جانبه کشور نیازمند جامعه جوان و مولد، گفت: با برنامه‌ریزی صحیح و اجرای سیاست‌های بالادستی در این زمینه نباید بگذاریم برنامه‌ریزی بدخواهان نظام به نتیجه برسد.

فرماندار نهاوند، تصریح کرد: پیر شدن جمعیت از هر لحاظ برای کشور خطرناک است و باید تدابیر لازم برای افزایش ازدواج بهنگام، آگاهانه و آسان و همچنین فرزندآوری اتخاذ شود و فرهنگ‌سازی در جامعه و ارائه حمایت‌های لازم برای افزایش تعداد فرزندان اعمال شود.

وی در پایان با اشاره به برگزاری مراسم‌های دهه محرم و هیئات مذهبی شهرستان، افزود: عزاداری‌های تاسوعا و عاشورای حسینی به همت متولیان امر و هیئت‌های مذهبی شهرستان به بهترین شکل برگزار شد لذا از همه دست‌اندرکاران کمال قدردانی را داریم.

انتهای پیام

دیدگاه شما