تازه های سایت

کد مطلب: 50706
25. مرداد 1401 - 8:56
رئیس مرکز دامپزشکی نهاوند از فعالیت چهار مرکز مایه‌کوبی دام به منظور واکسیناسیون دام و طیور علیه بیماری‌ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، میثم قیاسی اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل‌های اداره کل دامپزشکی استان  همه ساله کار واکسیناسیون دام‌های سبک و سنگین از فصل بهار تا پایان سال انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه دام‌های موجود مربوط به عشایر و روستاییان است گفت: از ابتدای سال تاکنون در چند مورد واکسیناسیون تب برفکی، آبله گوسفند و بز، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و نیوکاسل طیور خانگی در مراکز عشایری و روستایی انجام شده است. 

رئیس مرکز دامپزشکی نهاوند با بیان اینکه کار مایه‌کوبی دام‌ها با همکاری بخش خصوصی و دامداران و با نظارت اداره دامپزشکی عملی می‌شود گفت: در این راستا به منظور جلوگیری از سوء استفاده احتمالی از واکسن و یا داروها،  بازدیدهای مستمر از سوی عوامل اجرایی و کارشناسان این اداره به صورت مستمر به عمل آمده و هر گونه موارد تخلف را مورد پیگیری قرار می‌دهند.

وی گفت: همچنین به منظور توزیع داروهای دام و طیور ۱۰ واحد داروخانه دامپزشکی و سه شرکت پخش دارو در سطح شهرهای نهاوند، فیروزان و برزول فعالیت دارند.

قیاسی با بیان اینکه داروهای فروشی از سوی داروخانه‌ها باید توسط نسخه‌های دارویی ارائه شود گفت: کارشناسان این اداره در بازدیدهای صورت گرفته از داروخانه‌ها، نسخه دارویی و داروها را مورد بررسی قرار می‌دهند و مواردی مانند واکسن ها و سموم تاریخ گذشته را معدوم و در صورت تخلف با سایر عوامل برخوردهای لازم را اعمال می‌کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما