تازه های سایت

کد مطلب: 50690
22. مرداد 1401 - 9:35
حسین کعبی، ابراهیم قاسمپور و اللهیار صیادمنش جوانترین بازیکنانی هستند که پیراهن تیم ملی ایران را به تن کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، حسین کعبی جوان‌ترین بازیکنان تمام ادوار تیم ملی فوتبال ایران است. مدافع راست خوزستانی که با فولاد به فوتبال ایران معرفی شد و در جام جهانی ۲۰۰۶ در ترکیب اصلی ایران هم به میدان رفت، اولین بازی خود برای تیم ملی را در سال ۲۰۰۲ وقتی که ۱۶ سال و ۴ ماه و ۴ روزه بود، انجام داد تا بالاتر از ابراهیم قاسمپور، پیشکسوت فوتبال ایران در رتبه نخست قرار گیرد.

پیش از او، ابراهیم‌ قاسمپور برای دهه‌ها جوان‌ترین بازیکنان تاریخ تیم ملی ایران بود. بازیکن آبادانی تیم ملی در سال ۱۹۷۵ وقتی که ۱۷ سال و ۱۰ ماه و ۳۰ روز داشت، تبدیل به جوان‌ترین بازیکن ایران شد و در حال حاضر در رتبه دوم است.

رده سوم این لیست متعلق به اللهیار صیادمنش است که در سال ۲۰۱۹ در بازی ایران و سوریه با ۱۷ سال و ۱۱ ماه و ۸ روز اولین بازی خود را انجام داد.

ایمان مبعلی، دیگر بازیکن خوزستانی با ۱۸ سال، ۲ ماه و ۱۶ روز در رتبه چهارم است که اولین بار در سال ۲۰۰۱ در بازی با چین به میدان رفت.

احسان حاج‌صفی، کاپیتان فعلی تیم ملی ایران اولین بازی خود را در سال ۲۰۰۸ مقابل ترکمنستان انجام داد و با ۱۸ سال و سه ماه به پنجمین بازیکن جوان ایران بدل شد.

شهریار شیرانوند، بازیکن جوان و پدیده باشگاه سپاهان که این روزها نامی از او دیده نمی شود، در سال ۲۰۰۹ اولین بازی خود را مقابل بوتسوانا انجام داد و در تساوی یک بر یک ایران با این تیم موفق به گلزنی هم شد تا روزی خاطره انگیز برای او ثبت شد.

مصطفی عرب در سال ۱۹۵۹ جوان‌ترین بازیکن تاریخ ایران بود. هفتمین نفر این فهرست، در این سال و در پیروزی سه بر صفر ایران مقابل رژیم صهیونیستی، ۱۸ سال، ۳ ماه و ۲۲ روز داشت.

سعید عزت‌اللهی، هافبک دفاعی تیم ملی ایران در سال ۲۰۱۵، اولین بازی خود را انجام داد و با ۱۸ سال، ۸ ماه و ۱۱ روز در رتبه هشتم قرار گرفت.

حمید شیرزادگان، مهاجم تیم ملی هم مانند مصطفی عرب در سال ۱۹۵۹ در دیدار با رژیم صهیونیستی اولین بازی خود را انجام داد و با ۱۸ سال، ۸ ماه و ۲۷ روز، نفر نهم این فهرست است.

حسن روشن نفر دهم فهرست جوان‌ترین بازیکنان تیم ملی است. او با ۱۸ سال، ۱۰ ماه و ۲۲ روز در سال ۱۹۷۴ مقابل رژیم صهیونستی قرار گرفت.

۱۱- امیر فلاحی – ۱۸ سال، ۱۰ ماه و ۲۲ روز

۱۲ – حسن نظری – ۱۸ سال، ۱۰ ماه و ۲۲ روز

۱۳- کریم انصاری‌فرد – ۱۹ سال، ۳ ماه و ۲ روز

۱۴- کریم باقری – ۱۹ سال، ۴ ماه و ۳ روز

۱۵- جواد نکونام – ۱۹ سال – ۴ ماه و ۵ روز

۱۶- سردار آزمون – ۱۹ سال، ۴ ماه و ۲۴ روز

۱۷- مهدی دغاغله – ۱۹ سال، ۵ ماه و ۵ روز

۱۸- مسیح مسیح‌نیا – ۱۹ سال، ۷ ماه و ۲۴ روز

۱۹- مهدی مهدوی‌کیا – ۱۹ سال، ۸ ماه و ۲۸ روز

۲۰- جواد کاظمیان-  ۱۹ سال، ۸ ماه و ۲۷ روز

۲۱- ناصر حجازی – ۱۹ سال، ۸ ماه و ۲۹ روز

۲۲- مهرزاد معدنچی – ۱۹ سال، ۹ ماه و ۸ روز

۲۳- محرم نویدکیا – ۱۹ سال، ۹ ماه و ۱۰ روز

۲۴- داریوش یزدانی – ۱۹ سال، ۱۰ ماه و ۹ روز

۲۵- مجید بیشکار – ۱۹ سال، ۱۰ و ۲۶ روز

منبع: ایسنا

دیدگاه شما