تازه های سایت

کد مطلب: 50681
21. مرداد 1401 - 16:06
استاد سواد رسانه و فضای مجازی در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه نهاوند:
تربیت رسانه ای خانواده ها منطبق بر سبک زندگی اسلامی باشد/لزوم قاعده مند شدن فضای مجازی
علی روزبهانی اظهار کرد: بی اعتمادی، فریب، دروغ و خیانت از آسیب های استفاده بدون آگاهی از فضای مجازی است و در خصوص استفاده درست از فضای مجازی، دستگاه های مربوط و به خصوص خانواده ها باید به موضوع سواد رسانه اهمیت دهند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، علی روزبهانی، سردبیر پایگاه خبری عصرهمدان و استاد سواد رسانه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه نهاوند گفت: فضای مجازی به عنصر اصلی و بخشی از زندگی حقیقی مردم تبدیل شده است و نقش مهمی در زندگی روزمره خانواده ها دارند. 

وی اظهار داشت: کارکرد رسانه ها امروز بر همه ابعاد زندگی ما و واقعیت های اجتماعی و حتی در بخش وارونه کردن واقعیت ها تاثیر دارد.

  روزبهانی اضافه کرد: تربیت رسانه ای ما باید منطبق با سبک زندگی ایرانی اسلامی و منطبق بر فرهنگ کشورمان باشد که در این راه باید سواد رسانه را مهم تلقی کنیم.

استاد سواد رسانه ادامه داد: اگر به سواد رسانه ای دقت نکنیم به مشکل خواهیم خورد و معضلات زیادی به دلیل نبود این سواد به خصوص برای جوانان پیش می آید.

این کارشناس رسانه عنوان کرد: قاعده مند شدن فصای مجازی به معنای بگیر و ببند و حذف نیست؛ بلکه به مفهوم استفاده صحیح و مطالبه کردن از مسئولان و مجموعه فرهنگی است تا این فضا سالم باشد و از این وضعیت رهاشدگی نجات یابد.

  وی گفت: این فضا باید قانون مند و در عین حال مردم بتوانند استفاده راحتی از این فضا داشته باشند.

روزبهانی تاکید کرد: تهدید های روانی و اجتماعی این فضا در سطح جامعه مهم و قابل بحث است و پژوهش‌های زیادی مبنی بر استفاده و سواستفاده از این فضا منتشر شده و همگی بر تاثیر اخلاقی و روانی این فضا بر جامعه تاکید داشته اند.

  استاد سواد رسانه تصریح کرد: این فضا بر روح و رفتار انسانها و به خصوص بر جوانان دارد که درک نکردن گذر زمان و جلوگیری از برنامه ریزی برای فرزندان به یک موضوع در این خصوص تبدیل شده است.

  وی گفت: عدم برقراری روابط اجتماعی، درون گرایی، افسردگی و درون گرایی از دیگر معضلات استفاده بدون آگاهی و بدون چهارچوب از این فضا است. 

روزبهانی در پایان تاکید کرد: بی اعتمادی، فریب، دروغ و خیانت از آسیب های استفاده بدون آگاهی از فضای مجازی است و در خصوص استفاده درست از فضای مجازی، دستگاه های مربوط و به خصوص خانواده ها باید به موضوع سواد رسانه اهمیت دهند. 

دیدگاه شما