تازه های سایت

کد مطلب: 50557
8. مرداد 1401 - 8:35
مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند از برگزاری نمایش آئینی مذهبی «پرده آخر عاشورا» در ایام عزای حسینی در هشت نقطه از شهر نهاوند خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، امیر بحیرایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از برگزاری نمایش آئینی مذهبی «پرده آخر عاشورا» در ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) خبر داد و اظهار کرد: این نمایش در هشت نقطه از شهر نهاوند برگزار می‌شود.

وی گفت: نمایش آئینی و مذهبی «پرده آخر عاشورا» نوشته محمد ساکی کاری متفاوت از واقعه عاشورا است که با هنر آئینی نقالی و پرده‌خوانی روایت می‌شود.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نهاوند افزود: کارگردان این نمایش محمد اسماعیلی است و محمد ساکی، بابک دلفانی، محمد اسماعیلی، یزدان حامدی در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

وی افزود: این نمایش تلفیقی از هنر ماندگار و اصیل نقالی و نمایش به اجرا در می آید که برای نخستین بار در این شهرستان اجرا می‌شود.

بحیرایی به زمان و مکان اجرای نمایش اشاره کرد و افزود: روز شنبه مصادف با اول محرم ساعت ۱۹ در محل میدان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، دوم محرم در پیاده راه سعدی، سوم محرم در بام نهاوند، چهارم محرم میدان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و پنجم محرم در چهارباغ اجرا می‌شود. 

وی گفت: این برنامه در روز ششم محرم نیز در گلزار شهدای باغ بهشت، هفت محرم در میدان قیصریه، هشتم محرم در پیاده راه سعدی و دوازدهم محرم در میدان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اجرای عمومی خواهد داشت.

بحیرایی اظهار کرد: این برنامه آیینی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند، شهرداری، هیئت تعزیه خوانان شاهزاده علی‌اصغر(ع)، آکادمی پهلوانان نهاوند، گروه دمام‌زنی مدافعان حرم برگزار و دیدن آن با ذکر صوات برای عموم رایگان است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما