تازه های سایت

کد مطلب: 50553
7. مرداد 1401 - 11:58
نماز جمعه نهاوند به امامت حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی اقامه شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: همیشه جنگ حق و باطل وجود دارد و باید طرفدار جبهه حق باشیم و با باطل مبارزه کنیم و همانند امام حسین(ع) باید در مقابل ستم ایستاد.

  وی اظهار داشت: مبلغین و ذاکرین وظیفه دارند درس ها پیام ها و عبرت های عاشورا را برای عزاداران بیان کنند و حقیقت واقعه عاشورا و اوج عزت امام حسین(ع) را در مقابله با ظلم بیان کنند. 

امام جمعه نهاوند افزود: اسلام از عاشورا زنده است و امام حسین(ع) اسلام را نگه داشت و دوام اسلام به برکت قیام ابا عبدالله است. 

وی اظهار داشت: همانطور که امام راحل فرمودند ما هرچه داریم از محرم و صفر است و راه سید الشهدا است که باید در جامعه رواج داشته باشد. 

حجت الاسلام‌مغیثی گفت: در مراسم و هیئت های توجه به نماز، بیان احکام دین و عزاداری باید با هم باشند و عمل به راه امام حسین(ع) بسیار مهم است و ذاکرین و مداحان و هیئت امنا مساجد هم باید به این موارد و به خصوص اقامه نماز در هیئت ها توجه ویژه داشته باشند.  

امام جمعه نهاوند در بخش دیگری از خطبه ها به سفر ریاست جمهور به استان و حضور وزرا در نهاوند اشاره کرد و افزود: اولویت های طرح های شهرستان در این سفر بیان و مشکلات منتقل شد و امیدواریم برکات و آثار این سفر در آینده مورد توجه مردم قرار بگیرد. 

وی ادامه داد: در این سفر بازدیدهای مختلفی توسط دو وزیر اموزش و پرورش و جهاد کشاورزی انجام شد و مردم امیدوارند از برکات و مصوبات این سفر همه برخوردار شوند. 

حجت الاسلام مغیثی در بخش دیگری از خطبه ها به اجلاس ائمه جمعه سراسر کشور و دیدار با رهبر انقلاب اشاره کرد و گفت: نماز جمعه نقش برجسته ای در مقابله با چالش ها، مشکلات، حوادث و فتنه ها داشته است. 

وی در بخش پایانی خطبه ها بیان داشت: سالروز عملیات مرصاد و رشادت ها و فرماندهی سردار شهید حاج‌ میرزا محمد سلگی باید در نهاوند‌ گرامی داشته شود.

  امام جمعه نهاوند افزود: همانطور که شهید صیاد شیرازی، سردار محسن رضایی و شهید همدانی فرمودند نقش رزمندگان استان در مقابله با منافقین در تنگه چهار زبر و رشادت های سردار سلگی کم نظیر بوده است و جا دارد این روز در نهاوند گرامی داشته شود و از شهدای این عملیات و مقام شهید حاج‌میرزا سلگی قدردانی کنیم.

دیدگاه شما