تازه های سایت

کد مطلب: 50538
6. مرداد 1401 - 13:54
وزیر جهاد کشاورزی گفت: از ابتدای فصل برداشت گندم تاکنون ۴۹ هزار میلیارد تومان از مطالبات کشاورزی توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، وزیر جهاد کشاورزی گفت: از ابتدای فصل برداشت گندم تاکنون ۴۹ هزار میلیارد تومان از مطالبات کشاورزی توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: هر چه میزان تولید خوراک دام آماده توسعه پیدا کند حداقل ۱۵ درصد میزان واردات نهاده خام به کشور کاهش می یابد و ارزش افزوده و ارزانی تولید را رقم میزند.

وی ادامه داد: هر چه میزان تولید خوراک دام آماده توسعه پیدا کند باعث کاهش مصرف نهاده خام و واردات آن به کشور می شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در سال جاری ۹ میلیون تن ذرت وارد کشور شده که با افزایش تولید خوراک دام این میزان کاهش خواهد داشت عنوان کرد: خرید گندم نیاز بر مازاد کشاورزان ادامه دارد و پیش بینی ما این است که میزان خرید گندم از کشاورزان به هفت میلیون تن خواهد رسید.

به گفته ساداتی نژاد، تولید خوراک دام آماده در کشور حداقل ۱۵ درصد میزان واردات نهاده خام به کشور را کاهش می‌دهد و موجب ارزش افزوده و ارزانی تولید می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: از هفته آینده صادرات دام سبک و سنگین با ابلاغ شیوه‌نامه آغاز خواهد شد و فرآورده‌های دام و طیور به کشور عراق شروع خواهد شد.
 
سیدجواد ساداتی‌نژاد روز پنج‌شنبه ۶ مرداد در آئین افتتاح طرح توسعه شرکت دانه‌های غرب کشور در نهاوند، اظهار کرد: حمایت از  واحدهای تولید کننده خوراک دام از سیاست‌های دولت است زیرا هم سیاست حمایت از تولید است و ۱۹ درصد واردرات کشور در این حوزه کاهش یافته است.
 
وی تصریح کرد: طرح کشاورزی قراردادی از سیاست‌های که در دستور کار دولت سیزدهم قرار دارد و این طرح برای مشخص شدن سرانجام محصولات کشاورز و به نفع کشاورزان است. 
 
ساداتی‌نژاد افزود: کشاورزی قراردادی از شهریور اجرا خواهد شد و در ۴۶هزار هکتار شالیزار شمال این اقدام را اجرا خواهیم کرد و خریدار محصول کشاورز باید از روز اول مشخص باشد و دغدغه نسبت به سرانجام محصول خود نداشته باشد
 
وی ادامه داد: تاکنون در کل کشور ۶ میلیون و ۵۰۰ تن از کشاورزان گندم به صورت تضمینی خریداری شده است و پیش‌بینی می‌کنیم خرید گندم در کل کشور به هفت میلیون تن برسد.
 
وزیر کشاورزی اضافه کرد: تا امروز ۴۹هزار میلیارد تومان بابت مطالبات کشاورزان پرداخت شده است و باقی آن هم هفته آینده با سرعت بیشتری پرداخت خواهد شد. 
 
ساداتی‌نژاد خاطرنشان کرد: از هفته آینده صادرات دام سبک و سنگین با ابلاغ شیوه‌نامه آغاز خواهد شد و فرآورده‌های دام و طیور به کشور عراق شروع خواهد شد.
 
وی یادآور شد: حدود هزارو ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای بخش آب و خاک در استان همدان اختصاص داده‌ایم و پوشش انهار، مرمت قنوات، بیمه کشاورزان و دامپزشکی و دامپروری از جمله مواردی است که در نظر گرفته شده است.
 
ساداتی‌نژاد در ادامه به صادرات مرکبات به کشور چین اشاره کرد و گفت: پیگیر هستیم که مرکبات را به کشور چین صادر کنیم و امسال این مهم را انجام خواهیم داد و یک سند هم امسال برای صادرات عسل به کشور پاکستان امضا کرده‌ایم که همه این‌ها باعث حمایت از کشاورزان و رونق محصولات کشاورزی در کشور است.
 
وی در خاتمه اضافه کرد:۲۰۰۰میلیارد تومان در سفر هیات دولت به بخش کشاورزی استان همدان اختصاص یافت که بخشی از این اعتبار برای شهرستان نهاوند هزینه خواهد شد و این اعتبار باعث ایجاد تحول خوبی برای بخش کشاورزی استان همدان و شهرستان نهاوند که به عنوان قطب دامداری و دام‌پروری محسوب می شود خواهد شد.

دیدگاه شما