تازه های سایت

کد مطلب: 50518
4. مرداد 1401 - 4:27
با حضور فرماندار نهاوند، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری، رؤسای دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها شهرستان جلسه هماهنگی استقبال از ماه محرم در فرمانداری نهاوند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، ضرغام احمدوند فرماندار نهاوند در این جلسه با تأکید بر اینکه خدمت به دستگاه امام حسین (ع) دارای آثار و برکات دنیوی و اخروی است، اظهار کرد: امروز ما نیز وظیفه داریم به سهم خود نسبت به فراهم‌سازی برپایی محفل عاشقان اباعبدالله (ع) را در حد وسع فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته به‌واسطه کرونا عزاداری‌ها در سراسر کشور به‌صورت غیرحضوری برگزار شد اما امسال به‌واسطه واکسیناسیون همگانی شرایط فراهم‌تر از پیش شده است اما تصمیم  نهایی در خصوص برپایی مراسم‌ها و مجالس عزاداری به‌صورت حضوری هفته آتی در ستاد کرونا استان با توجه به رنگ بندی کرونایی اتخاذ خواهد شد.

فرماندار نهاوند با اشاره به اینکه در راستای فضاسازی و همچنین فراهم‌کردن زیرساخت‌های شهری به‌منظور برگزاری عزاداری هرچه باشکوه‌تر توسط نیروی انتظامی، شهرداری‌ها، دستگاه‌های اجرایی باید انجام شود، گفت: مجموعه فرمانداری شهرستان نهاوند نیز در کنار همه نهادها و دستگاه‌های اجرایی هرچه در توان داشته باشد برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر ایام ماه محرم بکار می‌گیرد.

احمدوند با بیان اینکه ماه محرم بهترین فرصت برای تبیین و ترویج جهاد تبیین در جامعه است، گفت: جهاد تبیین واجبی فوری است و هیئت‌های مذهبی نقش پررنگی در عینیت بخشیدن به جهاد تبیین دارند لذا انتظار داریم هیئت‌امنای مساجد و حسینیه‌ها و هیئت‌ها این مهم را با بهره‌گیری از ظرفیت ائمه جماعات در دستور کار خود قرار دهند.

در ادامه نیز حجت‌الاسلام بهرام یوسفی، رئیس تبلیغات اسلامی نهاوند با اشاره به اینکه رایزنی‌های لازم جهت اعزام مبلغین به‌تمامی روستاهای دارای سکنه شهرستان برای این ایام با دهیاری‌ها انجام شده است، گفت: در حال حاضر شهرستان نهاوند دارای ۸۵ مبلغ است که برای این ایام تا کنون ۴۵ مبلغ از قم به شهرستان دعوت شده‌اند.

وی با تأکید بر اینکه سعی بر استفاده حداکثری از شبکه تبلیغی در این ایام داریم، گفت: در ایام محرم و صفر ۱۶۸ هیئت عزاداری نیز در شهرستان نهاوند اقامه عزا خواهند کرد.

رئیس تبلیغات اسلامی نهاوند در ادامه از آئین رسمی سیاه‌پوشان با حضور مسئولین شهرستان در روز پنجشنبه ششم مردادماه خبر داد و گفت: برنامه گردهمایی هیئات مذهبی شهرستان نیز به‌منظور هماهنگی هرچه بیشتر فردا با حضور هیئات مذهبی شهرستان برگزار خواهد شد.

دیدگاه شما