تازه های سایت

کد مطلب: 50496
2. مرداد 1401 - 4:25
رابط جشنواره عمار در استان همدان گفت: فیلم سینمایی «هناس» در روستای تکه زادگاه سردار شهید «حیدر سهرابی» اکران عمومی شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، اکرم حیدری گفت:  به مناسبت سالروز شهادت و ترور دانشمند هسته ای کشور دکتر داریوش رضایی نژاد روز شنبه اول مرداد ساعت ۱۷ در زادگاه شهید سهرابی در روستای تکه نخستین بار توسط سینما مردم جشنواره عمار  در نهاوند اکران شد.

او گفت: امسال شهید شاخص سال  ۱۴۰۱ نهاوند سردار شهید حیدر سهرابی معاون گردان ۱۵۹ قیس ابن مسهر است و برای احترام به خانواده این شهید اهالی و دیگر شهدای این روستا نخستین بار فیلم سینمایی هناس همزمان باتهران در زادگاه این شهید اکران عمومی شد.

رابط جشنواره عمار در استان همدان گفت: یکی از اهداف سینما مردم جشنواره عمار اکران  همزمان  فیلم های سینمایی حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در مناطق محروم و فاقد سینما است که متاسفانه در نهاوند سینما نداریم. 

خانم حیدری گفت: عدالت سینمایی و کمک مالی  فکری و فرهنگی به آثار ارزشمند سینمایی در حوزه انقلاب اسلامی دفاع مقدس و اقتصاد مقاومتی است. 

او گفت: فیلم سینمایی هناس دومین فیلم بلند حسین دارابی به‌عنوان کارگردان و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه، محصول سال ۱۴۰۰ است.

فیلم هناس در چهلمین دوره‌ی جشنواره‌ی فیلم فجر نیز حضور داشت و  در سینماهای سراسر کشور در حال اکران است.

فیلمنامه‌ی «هناس» درباره‌ی چگونگی  وابستگی شهید داریوش رضایی‌نژاد به وطن و خانواده‌اش است. این فیلم درباره‌ی ترور افراد شاخص ملی است و  ژانری درام-بیوگرافی دارد. این فیلم که براساس داستانی واقعی ساخته شده، روایت‌گر قصه‌ی همسر یک شهید هسته‌ای به نام شهره پیرانی است که به دلیل مورد تهدید قرار گرفتن خانواده‌اش، دچار تشویش‌ها و نگرانی‌های درونی می‌شود.

درواقع این فیلم تلاش‌های عاشقانه‌ی شهره پیرانی با بازی مریلا زارعی برای بیرون کشیدن زندگی‌اش از تشویش و تلاطم را به تصویر می‌کشد.

رابط جشنواره فیلم عمار در استان همدان گفت: این فیلم با همکاری بسیج رسانه شهرستان نهاوند   جشنواره فیلم عمار در نهاوند کانون فرهنگی و هنری شهدای روستای تکه و پایگاه بسیج خواهران و برادران این روستا اکران شد.

دیدگاه‌ها

داستان سینمای نهاوند شده لج و لجبازی بین ۳ ارگان اداره ارشاد، سازمان سینمایی و شهرداری نهاوند برای ساخت پردیس سینمایی نهاوند.وهیچ کدام هم زیر بار ساختش نمی روندو کی ضرر می کند؟کل مردم نهاوند.

دیدگاه شما