تازه های سایت

کد مطلب: 50487
1. مرداد 1401 - 4:05
پس از کش و قوس های فراوان و جوابیه دادن ها لاشه گاو رها شده معدوم شد کاری که از همان ابتدا بدون جوابیه دادن هم ممکن بود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، فیلمی از لاشه رها شده گاو در نزدیکی شهر نهاوند در کانال های خبری نهاوند منتشر شد که در این فیلم ازاداره دامپزشکی یا دستگاه متولی دیگر،  خواسته شده بود وضعیت این لاشه گاو را که در نزدیکی شهر رها شده است، مشخص کنند.

پس از انتشار این فیلم دامپزشکی نهاوند در جوابیه ای در رابطه با فیلم و تصویر لاشه گاوی که در طبیعت رها شده و در برخی کانال های خبری و فضای مجازی منتشر کرده بودند؛ اعلام کرد:
 
به گزارش روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند ، رئیس این اداره در این رابطه گفت : جمع آوری ؛ دفن و معدوم سازی لاشه دام در حیطه وظایف اداره دامپزشکی نیست.

دکتر میثم قیاسی افزود: اگر لاشه ای در محدوده شهر باشد دفن و معدوم سازی بعهده شهرداری و اگر در محدوده روستا باشد با دهیاری و بخشداری است.

وی در ادامه تاکید کرد: لیکن در جهت حفظ بهداشت و سلامت مردم با پیگیریها و هماهنگی بعمل آمده و دستور بخشدار محترم مرکزی ، دفن و معدوم سازی لاشه مذکور توسط دهیاری محترم روستا به سرعت انجام شد.

نظر یک کارشناس دامپزشکی

طبق دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور در صورت گزارش مرگ هر نوع دام و طیور حتی یک مرغ خانگی و یا کبوتر، دامپزشکی باید برود بررسی کند و بعد زیر نظر کارشناسان این اداره دفن شود.

این توضیحاتی که دادن یک جور شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت است.

 پی نوشت: به جای انتشار جوابیه؛ در همان ابتدای انتشار این خبر با همکاری دهیار و بخشدار مرکزی در راستای حفظ سلامت مردم نسبت به معدوم سازی این لاشه اقدام می شد و نیازی به جوابیه نبود.

دیدگاه شما