تازه های سایت

کد مطلب: 50461
29. تير 1401 - 9:02
فرماندار نهاوند گفت: ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی گامی مهم در جهت توسعه اقتصادی شهرستان است

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، جلسه ستاد دانش‌بنیان شهرستان نهاوند به ریاست فرماندار نهاوند و با حضور رئیس پارک علم و فناوری استان همدان، معاونین فرماندار، بخشداران، رؤسای دانشگاه‌های شهرستان برگزار شد.

ضرغام احمدوند در این جلسه با بیان اینکه لازمه بهره‌وری و افزایش تولید، تبدیل وضعیت ساختارهای سنتی و دانش‌بنیان کردن تولید است، اظهار کرد:

باتوجه‌به نام‌گذاری امسال توسط مقام معظم رهبری ستاد استانی و شهرستانی در این راستا تشکیل شده و برابر دستورالعمل‌های ابلاغی و شرح وظایف مشخص این ستاد تحقق اهداف تعیین شده را در سطح شهرستان دنبال خواهد کرد.

امروز بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان، واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان در همه بخش‌ها به‌ویژه بخش کشاورزی به‌عنوان بزرگ‌ترین پتانسیل شهرستان ضرورت دارد.

محصولات باغی و زراعی شهرستان نهاوند ظرفیت دیگری است که متأسفانه طی سالیان گذشته خام‌فروشی شده است لذا باید تلاش شود با بهره‌گیری از ظرفیت جوانان و شرکت‌ها دانش‌بنیان شرایط ایجاد صنایع تبدیلی را در شهرستان فراهم کنیم.

شهرستان نهاوند بالغ بر 500 نوع گیاه دارویی دارد که می‌طلبد ضمن مطالعه دقیق و کارشناسی روی این گیاهان زمینه تولید آن را بیش‌ازپیش فراهم کنیم.

نگاه دولت مردمی و نماینده عالی دولت در استان به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، ویژه است.

دیدگاه‌ها

اگر فقط در حد حرف نیست پیگیر بازگرداندن دانشگاه ملی نهاوندکنید که به ناحق از نهاوند گرفته شد.دانشکده یا پژوهشکده گیاهان دارویی نهاوند را ایجاد کنید.و همچنین برای ایجاد اشتغال کارخانه (نهاوند دارو )برند گیاهان دارویی و محصولات درمانی طبیعی را ایجادکنید.

دیدگاه شما