تازه های سایت

کد مطلب: 50444
27. تير 1401 - 14:09
امام جمعه نهاوند گفت: با وجود مبارک حضرت علی (ع) ولایت و اسلام به بهترین شکل ممکن به مردم شناسانده شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهاوند عنوان کرد: ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر و با اشاره به پنجم مرداد سالروز برگزاری اولین نماز جمعه در تهران به امامت آیت الله طالقانی و ۲۶ مرداد ماه ۱۳۵۸ در شهرستان نهاوند به امامت آیت الله محمد علی حیدری اظهار کرد: در ۵ مرداد ۱۳۵۸ اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت مرحوم آیت الله طالقانی در دانشگاه تهران برگزار شد.

وی ادامه داد: شهرستان نهاوند یکی از شهرستان‌هایی است که در همه عرصه‌ها پیشتاز بوده و در ۲۶ مرداد ماه همان سال اولین نماز جمعه به امامت آیت الله محمد علی حیدری برگزار شد.

امام جمعه نهاوند در ادامه گفت: مناسبت‌هایی که با اجازه ولایت برگزار شود، منزلت، مقام و موقعیت بسیار بالایی دارد و بالاترین جایگاه را در اسلام دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مغیثی با اشاره به اینکه نقش نماز جمعه، نقش بی بدیل است، خاطرنشان کرد: نماز جمعه محل همه خوبی هاست، محل تجمع حزب اللهی‌ها و انقلابی‌ها است و باید به عنوان یک پایگاه فکری باید به آن نگاه کنیم چرا که نماز جمعه نقش بی بدیل دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نهاوند خاطرنشان کرد: در واقعه غدیر خم که پیامبر گرامی اسلام (ص) حضرت علی (ع) را به عنوان ولی و وصی خود معرفی فرمودند، کفار فکر می‌کردند که با وفات پیامبر، اسلام هم می‌میرد، اما با وجود مبارک حضرت علی (ع) ولایت و اسلام به بهترین شکل ممکن به مردم شناسانده شد.

وی با اشاره به بحث ولایت گفت: ولایت فقیه یعنی اداره‌ی امور جامعه در زمان غیبت امام عصر (عج) توسط فقهایی است که بر کتاب و سنت احاطه داشته و دارای شرایطی مانند عقل، علم، توانایی، عدالت و آگاهی به زمان، حافظ دین و مخالف هوای نفس باشند که ولایت فقیه به این معنا ضامن اجرای قوانین اسلام است.

دیدگاه شما