تازه های سایت

کد مطلب: 50427
25. تير 1401 - 8:47
معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری نهاوند گفت: درآمد سراب‌های نهاوند باید در راستای حفظ و توسعه این سراب‌ها هزینه و متولی این سراب‌ها باید سریعتر مشخص شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، جعفر سلگی در دومین جلسه هماهنگی، ساماندهی و نظارت بر تفرجگاه‌ها و سراب‌های شهرستان نهاوند که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه مصوبات ستاد ساماندهی و نظارت بر تفرجگاه‌ها و سراب‌های شهرستان نهاوند بدون ضمانت اجرایی هستند.

وی تصریح کرد: شهرداری گیان و اداره منابع طبیعی نیاز است با توجه به زمان موجود مقدماتی را برای طرح‌های گردشگری سراب گیان از جمله احداث پارکینگ و سرویس بهداشتی و اصلاح راه دسترسی در نظر بگیرند.

سلگی افزود: با وجود این‌که طی سال‌های اخیر زیرساخت‌هایی نظیر آلاچیق، روشنایی، راه دسترسی و آنتن‌دهی تلفن همراه در سراب‌های شهرستان احداث شده ولی کماکان خلاءهایی در این سراب‌ها وجود دارد.

وی بیان کرد: متولی سراب‌ها مشخص نیست و اداره منابع طبیعی، میراث فرهنگی و شهرداری مدعی متولی بودن این سراب‌ها هستند که باید این موضوع تعیین‌تکلیف شود و درآمد سراب‌ها باید در راستای حفظ و توسعه سراب‌ها هزینه شود.

به گفته‌ی معاون عمران و برنامه‌ریزی فرمانداری نهاوند در سراب‌های نهاوند باید متناسب به عوارض اخذ شده از مسافران و گردشگران نسبت به احداث سرویس بهداشتی و پارکینگ اقدامات لازم صورت بگیرد. 

سلگی یادآور شد: استقرار نیروی انتظامی در تفرجگاه‌ها کم است و با آغاز فصل تابستان حضور این نهاد امنیتی باید افزایش یابد و از شهرداری و متولیان خواست که هرچه سریعتر نسبت به رفع این موضوع اقدام لازم صورت گیرد.

نبود طرح جامع گردشگری در سراب‌های نهاوند

رئیس اداره جنگل‌کاری منابع طبیعی استان همدان نیز در ادامه این جلسه گفت: نبود طرح جامع گردشگری در سراب‌های شهرستان به ویژه سراب گیان مهمترین عامل تهدید کننده اراضی جنگلی سراب‌ها است.

حمید خزایی با اشاره به قرار گرفتن شهرستان نهاوند در مسیر استان‌های غربی کشور و بازدید سالانه هزاران گردشگر و مسافر از سراب‌های شهرستان، تاکید کرد: حفظ جنگل و درختان از اولویت‌های اصلی در پارک‌های جنگلی است که با ادامه جنگل‌کاری می‌توان به رشد سرانه فضای سبز، ارتقای پایدار محیط زیست، حفظ منابع آب و خاک و جذب گردشگر بیشتر و توسعه اکوتوریسم امیدوار بود.

انتهای پیام

دیدگاه‌ها

کارها را خیلی سخت می کنید.با بوجود آوردن دبیرخانه دائمی سرابهای نهاوند در اداره میراث فرهنگی و گردشگری یا فرمانداری و ثبت جهانی سرابها زمینه ساماندهی ، تهیه نقشه و تبلیغ آنها را فراهم آورید.میراث فرهنگی یک اداره مهم در نهاوند است.

دیدگاه شما