تازه های سایت

کد مطلب: 50329
14. تير 1401 - 9:05
کارشناس مسائل سیاسی گفت: آمریکایی ها با اقداماتی که در دنیا انجام دادند پایه گذار بیوتروریسم و بزرگترین ناقض حقوق بشر هستند.

به گزارش پایگاه خبری گرو، جواد محمدی، ‌کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با پایگاه خبری گرو، گفت: امریکا آبرویی در دنیا ندارد که در مورد حقوق بشر حرف بزند چون تاریخ این کشور مملو از جنایت‌های مختلف بر ضد حقوق بشر است.

وی اظهار داشت: در بحث حقوق بشر آمریکایی باید توجه داشته باشیم که آمریکایی‌ها در مناطق مختلف دنیا جنایت‌ها و جنگ‌های زیادی به راه انداخته‌اند.

محمدی با بیان اینکه در موضوع بررسی حقوق بشر آمریکایی باید به بخش جنگ ها و بخش استفاده از بیوترورسیم اشاره کنیم، بیان کرد: در بخش جنگ‌ها آمریکایی ها در ویتنام وقتی ناکام شدند از عامل نارنجی استفاده کردند و با هواپیمایی سم‌پاش روی درخت‌ها عامل نارنجی ریختند و منجر به آلوده شدن مردم و تولد نوزادان ناقص‌الخلقه شدند و هنوز هم این روند ادامه دارد.

وی افزود: در افغانستان هم که هزینه زیادی برای این جنگ کردند بازهم جنایت کردند و در عراق نیز به جنایات خود ادامه دادند و در این کشور از فسفر سفید و مواد ممنوعه استفاده کردند.

کارشناس مسایل سیاسی ادامه داد: در جنگ جهانی دوم با بمب اتمی شهرهای هیروشیما و ناکازاکی را تخریب کردند و نسل‌های آلوده به اثرات نامطلوب بمب اتم همچنان در این مناطق به دنیا می‌آیند و یکی از بزرگ‌ترین فجایع تاریخ بشر را رقم زدند و این جنایت جنگی است.

وی اظهار داشت: هم در بخش غرب آسیا و در جنگ اکراین هم خیلی از آزمایشگاه‌های بیوتروریسم آمریکایی‌ها در این مناطق مشخص شد که نشان دهنده فعالیت های غیر مجاز و ضد حقوق بشری آنها است.

محمدی گفت: تولد داعش با پشتیبانی آن‌ها بود و القاعده و گروه‌های افراطی را آمریکایی‌ها تأمین و تجهیز می‌کنند و خودشان به این موضوع اذعان کردند.

وی افزود: در دفاع مقدس نیز از صدام حمایت کردند و با استفاده از سلاح شیمیایی توسط صدام خیلی از عزیزان ما هنوز با عوارض شیمیایی مواجه هستند.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: منافقین خبیث و کوردل نیز تحت حمایت آمریکایی‌ها دست به هر اقدامی برعلیه انقلاب و مردم زدند و در نشست‌های منافقین مشاهده می‌کنید که سخنران‌های و مسئولان آمریکایی حضور پیدا می‌کنند و آن‌ها را تأمین مالی می‌کنند.

محمدی ادامه داد: در اوایل دهه شصت چندین هزار نفر در سراسر کشور هدف کینه منافقین قرار گرفتند و آنها مردم کوچه و بازار را به فجیع‌ترین شکل به شهادت می‌رساندند.

وی افزود: منافقین جنایت‌های زیادی انجام دادند و بعد از دفاع مقدس هم آن‌ها با دشمنان هم‌نوا شدند و در خرابکاری‌ها و ترورها نقش داشتند.

این کارشناس مسائل سیاسی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در بخش بیوتروریسم سیاهه جنایت‌های آمریکا بسیار زیاد است مثلاً در سال ۱۷۶۳ وقتی ژنرال “جفریم هرس ” در درگیری با سرخ‌پوست‌ها به نتیجه مطلوب نرسید از حربه آلوده کردن پتوهای هدیه داده‌شده به سرخپوست‌ها به ویروس آبله استفاده کرد.

محمدی بیان کرد: با این اقدام جمعیت زیادی از سرخپوست‌ها را نابود کردند چون از روند درمان این ویروس چیزی نمی‌دانستند و با این کار شکل و شمایل بیوتروریسم را در دنیا پایه‌ریزی کردند.

وی به بخش های دیگری از جنایت های بیوتروریسم آمریکا اشاره کرد و ادامه داد: در ۱۹۳۲ اداره خدمات بهداشتی آمریکا مراحل نهایی بیماری سفلیس را روی سیاه‌پوست‌ها انجام داد، آلوده کردن زندانیان شیکاگو به مالاریا و در سال ۱۹۴۲ آزمایش گاز خردل روی ۴ هزار نفر و در سال ۱۹۵۵ انتشار پشه‌های حاوی تب زرد در ایالت فلوریدا برای بررسی اثراتش، سال ۱۹۶۹ بودجه ۱۰ میلیاردی وزارت دفاع امریکا برای عامل مختل‌کننده سیستم ایمنی بدن و ایجاد ویروس ایدز از دیگر اقدامات ضد حقوق بشری آنها است.

کارشناس مسائل سیاسی در ادامه عنوان کرد: سال ۲۰۰۲ ویروس نیل غربی و بعد ویروس ابولا و آمریکایی ها در بحث ترا ریخته و در حوزه نابارور کردن اقدامات بسیاری زیادی انجام دادند و امروز می بینیم محصولات ترا ریخته چقدر آسیب‌زده است به جوامع که ذاتاً تولید امریکا هستند.

محمدی در پایان گفت: این بخش هایی از جنایت های سیاه آمریکایی ها در حق بشریت است و با وجود این همه اقدامات تروریستی باز هم آن‌ها ژست حمایت از حقوق بشر می گیرند که واقعا عجیب و در عین حال تأمل برانگیز است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما