تازه های سایت

کد مطلب: 50325
14. تير 1401 - 8:53
رئیس اداره آبخیزداری و منابع طبیعی نهاوند از اجرای صد درصدی طرح کاداستر در اراضی ملی این شهرستان خبر داد و گفت: برای این اراضی سند تک برگ صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، داریوش عباسی، رئیس اداره آبخیزداری و منابع طبیعی نهاوند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در شهرستان نهاوند بیش از ۹۳ هزار هکتار از اراضی جزء منابع طبیعی و اراضی ملی است که تا پایان اسفند ماه سال گذشته کار حدنگاری آنها انجام شد.

وی افزود:  طرح حدنگاری یا کاداستر با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک، اقدام مهم و موثر دولت برای ثبت مالکیت اراضی ملی محسوب می شود که از سوی این اداره با جدیت دنبال شده است.

رئیس اداره آبخیزداری و منابع طبیعی نهاوند گفت: اجرای طرح کاداستر گامی موثر برای کاهش میزان تداخلات اراضی ملی و املاک شخصی و کم شدن میزان اختلافات با مردم، پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری، حفظ انفال و ثروت‌های عمومی و تأمین امنیت فردی و اجتماعی جامعه محسوب می‌شود.

وی افزود: سال گذشته با همکاری دستگاه قضایی و عوامل انتظامی ۲۱ هکتار از اراضی ملی در این شهرستان از متصرفان غیر قانونی خلع ید شده و به منابع ملی انتقال داده شد.

عباسی با بیان اینکه بخشی از اراضی خلع ید شده توسط کشاورزان به دنبال اجرای طرح حدنگاری صورت گرفته است افزود: علاوه بر این بخش دیگری از کار خلع ید اراضی تصرفی بر اساس گزارش مردمی و گشت و مراقبت و یا در اثر نقل و انتقالات زمین انجام شده که پس از بررسی و تطبیق زمین‌های مالکان با سندهای منابع طبیعی میزان دخل و تصرف اراضی مشخص شد که به اراضی ملی بازگردانده شد.

وی در پایان گفت: با اجرای طرح کاداستر و قرار گرفتن نقشه‌ها در سامانه تحت مدیریت اداره ثبت اسناد در صورت مراجعه افراد، پاسخ استعلام ها به سهولت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن ارائه می شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما