تازه های سایت

کد مطلب: 50267
8. تير 1401 - 8:30
فرمانده یگان شهید سلیمانی نهاوند:
شهید سهرابی فرمانده و جوانی انقلابی بود
فرمانده یگان شهید سلیمانی نهاوندگفت: سردار شهید سهرابی الگویی برای فرماندهان و جوانان انقلابی است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، وهاب رضایی مفرد فرمانده یگان رزمی و آموزشی حاج قاسم نهاوند در دیدار با خانواده سردار شهید حیدر سهرابی گفت: امروز ۳۰ نفر از نیرو‌های یگان شهید حاج قاسم نهاوند به نمایندگی از همرزمان شهید سهرابی بر سر مزار و منزل شهید حاضر شدیم و اولین دیدار با خانواده‌های شهدا را از خانواده فرمانده شهیدمان سردار شهید حیدر سهرابی شروع کردیم تا دستگیر ما در این جهان و آن دنیا شوند.

او گفت: هدف از تاسیس یگان رزمی و آموزشی شهید حاج قاسم با حضور پیشکسوتان و رزمندگان دوران دفاع مقدس انجام امور فرهنگی و شناسایی همه خانواده شهدا در نقاط مختلف نهاوند است.

رضایی مفرد گفت: باید کار‌های انقلابی و فرهنگی مذهبی سردار شهید حیدر سهرابی در دوران قبل و بعد از انقلاب برای نسل جدید تبعین شود و از آن الگو برداری شود.

او گفت: سردار شهید حیدار سهرابی قبل از انقلاب در شغل بنایی در تهران در شرکتی کار می‌کرد که مهندسان ان مستشاران آنریکایی بودند که ایرانی‌ها را مسخره می‌کردن، ولی شهید سهرابی بیکار ننشست و جواب توهین‌های آن‌ها راداد و گفت اینجا مملکت ما ایرانی‌ها است و باید شما آمریکایی اینجا را ترک کنید.

فرمانده یگان شهید سلیمانی گفت: امروز همه رزمندگان تجدید میثاقی دوباره با شما خانواده شهید سهرابی کردند و حضور بر سرمزار ایشان ما را به خاطرات دهه ۶۰ با شهید بزرگوار بود.

رضایی مفرد با اشاره به اقدام ارزشمند صداوسیمای مرکز همدان در مورد تولید فیلم مستند حیدر در زادگاه این شهید در روستای تکه گفت: باید زندگی شهدای مانند سردار شهید حیدر سهرابی را در قاب تلویزیون فضای مجازی و به صورت کتاب در اختیار نسل جدید قرار داد.

در پایان این مراسم با اهدا لوح منقش به عکس شهید حاج قاسم سلیمانی از فرزند شهید سهرابی تجلیل شد.

دیدگاه شما