تازه های سایت

کد مطلب: 50193
31. خرداد 1401 - 8:42
از مستند زندگی نامه سردار شهید حیدر سهرابی شهید شاخص سال نهاوند رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، با حضور مدیرکل صدا و سیما استان همدان، امام جمعه ، فرماندار ، فرمانده سپاه ناحیه نهاوند ، بخشدار مرکزی وجمعی از مسئولین و خانواده های معظم شهدا مراسم رونمایی از مستند تلویزیونی «حیدر» در شهرستان نهاوند با موضوع زندگی سردار شهید «حیدر سهرابی» شهید شاخص سال این شهرستان برگزار شد.

سردار شهید حیدر سهرابی معاون گردان ۱۵۹ «قیس ابن مسهر» بود که پس از شهادت شهید ابروزن به فرماندهی این گردان رسید و در تاریخ ۲۱ دی‌ سال ۱۳۶۵پس از یک عملیات سنگین در خط مقدم در منطقه شلمچه مورد اصابت تک تیرانداز‌های دشمن قرار گرفت و به شهادت رسید.

در این مستند ۳۰ دقیقه ای که با فرماندهان دفاع مقدس و همرزمان شهید و خانواده او گفتگو شده است، از صحبت‌های آرشیوی سردار شهید حاج «میرزامحمد سلگی» که از دوستان صمیمی شهید بوده است و در دوران حیاتش در وصف این شهید گفته است نیز استفاده شده است

در این مستند که در دو مقطع قبل انقلاب و دوران دفاع مقدس به ابعاد مختلف زندگی اجتماعی و شخصی این سردار شهید پرداخته شده است و در ۵ لوکیشن مختلف مستند، فیلمبرداری شده است.

عوامل تولید این مستند عبارتند از تهیه‌کننده و نویسنده «مجید دنیا»، کارگردان و تصویربردار «محمد حسینی»، صدابردار «مهدی جعفری»، تصویربردارهوایی «پیمان شیراوند» وحمل ونقل «علی مددی» با همکاری بسیج رسانه نهاوند می‌باشند.

دیدگاه شما