تازه های سایت

کد مطلب: 50189
31. خرداد 1401 - 8:29
برگزیدگان یازهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی شهرستان نهاوند در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان و با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند با حضور عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان؛ مهدی جلالوند، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار نهاوند؛ میلاد امینیان، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند و اعضای حقیقی و حقوقی انجمن برگزار شد. در این جلسه از برگزیدگان یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی این شهرستان تقدیر و از کتاب «تشکر از خدا» به قلم محمدرضا کاظم‌پور رونمایی شد.

عاطفه زارعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه کتابخوانان رضوی نمایندگان قشر کتابخوان شهرستان نهاوند هستند، اظهار داشت: شهرستان نهاوند در حال حاضر 11 باب کتابخانه شامل 6 باب کتابخانه شهری، دو باب کتابخانه روستایی و یک باب کتابخانه مشارکتی دارد که در حال ارائه خدمات به مردم هستند.

وی افزود: کتابداران کتابخانه‌های عمومی در جشنواره کتابخوانی رضوی، کتاب‌های بسیار مطلوبی معرفی کردند. همه مسئولان و فعالان اجتماعی دست به دست هم دادند تا جشنواره کتابخوانی رضوی به خوبی برگزار شود. تمام تلاش ما غنی ساختن بستر شناختی در همه ابعاد زندگی برای آحاد جامعه و تحقق یادگیری مادام العمر است.

مهدی جلالوند، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار نهاوند اظهار کرد: شهرداران نسبت به پرداخت سهم کتابخانه‌های عمومی در موعد مقرر اقدام کنند. شهرداری‌های شهرستان نهاوند تلاش می‌کنند که نهایت همکاری را با کتابخانه‌ها داشته باشند. در مباحث فرهنگی هر قدر تلاش کنیم، باز جای کار بسیاری وجود دارد. ما یقین داریم که اگر به دنبال تحقق رویدادهای خوب در حوزه‌های مختلف هستیم، ابتدا باید به مسأله فرهنگ و زیرساخت‌های فرهنگی و در رأس آن به کتاب توجه ویژه مبذول کنیم. در این صورت است که شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.

میلاد امینیان، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان نهاوند گفت: در هر بخش شهرستان برگزیدگان یازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی به صورت جداگانه مورد تقدیر قرار گرفتند و پیش از این مراسم تقدیر در بخش‌های خزل، زرین دشت و گیان برگزار شده است. بیش از 7 هزار نفر از مردم شهرستان نهاوند در این رویداد فرهنگی شرکت کردند و با بیش از 100 برگزیده، بیشترین تعداد برگزیدگان در استان از آن شهرستان نهاوند است. از این تعداد یک برگزیده کشوری، 6 برگزیده استانی و باقی برگزیده شهرستانی هستند.

وی افزود: در بخش‌های گیان، برزول، زرین دشت و خزل شهرستان مشارکت بسیار بالایی از مردم را شاهد بودیم. قطعاً اگر بیماری کرونا وجود نداشت، اتفاقات بزرگ تری رخ می‌داد که باید از همه کتابداران و دست اندرکاران که همراه ما بودند، قدردانی کنیم.

 محمدرضا کاظم‌پور، نویسنده کتاب «تشکر از خدا» نیز در این آیین اظهار داشت: «تشکر از خدا» یک کتاب دینی و عرفانی بر اساس آیات و روایات در 100 صفحه منتشر شده است و برای عموم مردم کاربرد دارد. فصل اول و دوم کتاب به مسأله شکرگزاری از خداوند به خاطر اعطای نعمات بیکران پرداخته شده است. فصل سوم و چهارم مسأله قدردانی از والدین را مطرح می‌کند. در فصل پنجم به نعمت‌های حیاتی پرداخته شده است. در فصل ششم از ناشکری و کفران نعمت سخن به میان آمده است. در فصل آخر 200 مورد شکرگزاری و راه‌های انجام آن به بحث گذاشته شده است.

وی افزود: پیشنهاد می‌کنم که یک روز از سال را به عنوان شکرگزاری نامگذاری کنیم. هدف بنده از تألیف این کتاب نیز شکرگزاری از خداوند متعال به خاطر نعماتی بود که به انسان عطا شده و او امروز به خاطر روزمرگی از آن غافل شده است. این کتاب در اصل تلنگری است تا حس شکرگزاری در انسان برانگیخته شود.

دیدگاه شما