تازه های سایت

کد مطلب: 50172
29. خرداد 1401 - 8:48
فرماندار نهاوند گفت: کشت‌های گلخانه‌ای در کاهش مصرف آب نقش اثرگذاری دارند و توسعه واحدهای گلخانه‌ای شهرستان نهاوند در دستور کار است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، شهرستان نهاوند با توجه به داشتن پتانسیل های فراوان در زمینه کشاورزی و به عنوان قطب محصولات کشاورزی در استان و در چند محصول دارای رتبه کشوری است که از این ظرفیت ها به خوبی استفاده نشده است.

با توجه به مشکلات کم آبی و لزوم مدیریت این بحران، توسعه کشت های گلخانه ای و کم آب بر مورد توجه دولت قرار گرفته است.

توجه به گسترش اینگونه کشت ها می تواند زمینه ساز اشتغال و تولید بیشتر در سطح شهرستان باشد که در این زمینه اقداماتی شده ولی هنوز ظرفیت های خالی زیادی وجود دارد.

حمایت عملی دولت و مسئولان از کشاورزان در این بخش و تسهیل راه اندازی گلخانه ها و در اختیار دادن نهاده ها و تسهیلات ارزان قیمت باعث رغبت علاقمندان به توسعه کشت گلخانه ای می شود.

 ضرغام احمدوند فرماندار نهاوند به‌منظور بررسی میدانی مشکلات گلخانه روستای علمدار نهاوند در محل این واحد حضور یافت و جهت رفع مشکلات این واحد قول بررسی موضوعات در جلسه‌ای مشترک با حضور مدیران استانی را داد.

با پیگیری‌های صورت‌ گرفته در جلسه‌ای به ریاست احمدوند و با حضور مدیرعامل، معاون و کارشناسان شرکت گاز و معاون و مدیران اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای دو مشکل انشعاب گاز و راه دسترسی این واحد گلخانه‌ای بررسی شد.

فرماندار نهاوند ضمن قدردانی توجه مدیران استانی به موضوع حمایت از تولید و توسعه واحدهای گلخانه‌ای در استان و شهرستان نهاوند، گفت: دولت نگاهی ویژه به موضوع حمایت از واحدهای تولیدی دارد لذا می‌طلبد همه مدیران استانی و شهرستانی در این زمینه هرآنچه در توان دارند بکار بگیرند.

وی ادامه داد: حمایت از واحدهای تولیدی و به حرکت در آمدن چرخ تولید در صنایع کشاورزی، دامداری و غیره مشکل بیکاری را نیز مرتفع خواهد کرد.

احمدوند گفت: انتظار داریم در راستای رفع مشکل انشعاب گاز، برق و همچنین آسفالت راه دسترسی به گلخانه علمدار دستگاه‌های مسئول استان و شهرستان هرچه سریع‌تر اقدامات لازم را انجام دهند چرا که توسعه واحدهای گلخانه‌ای علاوه بر رونق تولید در این بخش موجب صرفه‌جویی در منابع تجدیدناپذیر می‌شود.

فرماندار نهاوند اظهار داشت: کشت‌های گلخانه‌ای در کاهش مصرف آب نقش اثرگذاری دارند و توسعه واحدهای گلخانه‌ای شهرستان نهاوند در دستور کار است؛ چون نهاوند ظرفیت بسیار خوبی برای اجرای طرح‌های مکانیزاسیون کشاورزی دارد.

احمدوند گفت: توسعه واحدهای گلخانه‌ای در شهرستان نهاوند یکی برنامه‌ها در سند چشم‌انداز توسعه استان همدان است و در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در راستای توسعه زیرساخت‌های کشت‌های گلخانه‌ای و همچنین آبیاری نوین در نهاوند انجام شده است.

وی بیان داشت: امروز نیز این مهم هم راستا با سیاست‌های دولت و وزارت کشاورزی در دستور کار قرار دارد چون توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در شهرستان موجب بالارفتن راندمان محصولات و همچنین کاهش مصرف آب می‌شود.

به گزارش عصر همدان، هرچه این حمایت ها عملی و ملموس تر باشد نتیجه بخش تر خواهد بود و زمینه ساز رونق تولید می شود.

کشت های گلخانه ای از جمله کسب و کارهایی است که با توجه به پتانسیل منطقه می تواند در طول سال با پرورش انواع مختلف مواد غذایی زمینه ساز اشتغال دائمی جوانان شود.

با توسعه کشت های گلخانه ای علاوه بر بازار های محلی می توان با توجه به نیاز منطقه به محصولات کشاورزی کشورمان؛ چشم به صادرات نیز داشت که این امر در صورتی محقق می شود که حمایت های لازم از سرمایه گذاران این بخش انجام شود.

دیدگاه شما