تازه های سایت

کد مطلب: 50143
26. خرداد 1401 - 8:57
فرماندار نهاوند گفت: مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیرماه و گرامیداشت شهید آیت‌الله حیدری در نهاوند برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، ستاد گرامیداشت شهدای حادثه 7 تیر و گرامیداشت شهید آیت الله حیدری با حضور حجت‌الاسلام سید حسن فاضلیان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همدان، حجت‌الاسلام مغیثی نیا امام‌جمعه، دادستان عمومی و انقلاب، فرمانده سپاه، بخشداران و جمعی از رؤسای دستگاه‌های اجرایی در فرمانداری شهرستان نهاوند برگزار شد.

وی اظهار کرد: ابعاد شخصیتی شهدای گران‌قدری چون شهید حیدری، شهید قدوسی باید به طرق مختلف به جامعه و نسل کنونی جامعه شناسانده شوند.

فرماندار نهاوند افزود: امروز در جامعه اسلامی تبیین تفکر اسلامی و حمایت از آرمان‌های امام خمینی (ره) و شهدای گران‌قدر بیش از هر وقت با اهمیت است.

وی عنوان کرد: مراسم گرامیداشت شهدای حادثه 7 تیر و شهادت «آیت‌الله شهید حیدری» با سخنرانی آیت‌الله اراکی و نوای گرم حاج صادق آهنگران در نهاوند برگزار می‌شود.

احمدوند گفت: مسئولین و متولیان امر ضمن اولویت قراردادن بیان سیره این شهید جلیل‌القدر به شرایط معرفی هرچه بیشتر شهید حیدری و سایر مفاخر شهرستان را فراهم کنند.

حجت الاسلام سید حسن فاضلیان نیز در این ستاد گفت: شهید آیت الله حیدری شخصیتی ارزشمند است که در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سهم بسزایی در شکل گیری نظام اسلامی و پیروزی آن بویژه در استان همدان و نهاوند داشت.

حجت‌الاسلام مغیثی امام جمعه نهاوند نیز گفت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثارگری و ازخودگذشتگی در جامعه دارد.

وی افزود: شهید آیت الله حیدری منشا خدمات بزرگی بودند و همزمان هم امام جمعه نهاوند بودند و هم نماینده مردم این دیار در مجلس بودند.

امام جمعه نهاوند اظهار داشت: شهید حیدری دارای ویژگی های برجسته اخلاقی و علمی بودند که این ویژگی ها باید برای نسل جوان بیان شود.

شهید آیت الله محمد علی حیدری امام جمعه و نماینده مردم نهاوند در مجلس تنها شهید حادثه هفتم تیر استان همدان است که در ۷ تیر سال۱۳۶۰ بر اثر بمبگذاری منافقین در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی به همراه شهید آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش به شهادت رسید.

دیدگاه شما