تازه های سایت

کد مطلب: 49946
5. خرداد 1401 - 7:27
سرپرست پلیس راه استان همدان گفت: جاده نهاوند - فیروزان به عنوان یکی از مسیرهای حادثه خیز و پرترافیک استان نیازمند ایمن سازی است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، سرهنگ «غلامعلی همایی»  با بیان اینکه خودروهای سنگین و سبک برای عزیمت از کرمانشاه به سمت اراک و خرم آباد از جاده نهاوند - فیروزان عبور می کنند اضافه کرد: استقبال از این مسیر شریانی به دلیل کاهش زمان سفر و مصرف سوخت، نبود پاسگاه پلیس راه در بین مسیر و حذف عبور از گردنه سخت گذر اسدآباد برای رسیدن به مقصد زیاد است.

سرپرست پلیس راه استان همدان ادامه داد: با این وجود نبود روشنایی، رفت و برگشت و دو خطه بودن مسیر نهاوند - فیروزان و افزایش تردد کامیون ها در این مسیر، جاده نهاوند فیروزان را به مسیری حادثه خیز تبدیل کرده است.

سرهنگ همایی با بیان اینکه این مسیر نیازمند قرار دادن نیوجرسی برای جدا سازی مسیر رفت و برگشت است اظهار داشت: طرح های عمرانی برای ایمن سازی این مسیر در حال اجرا بوده اما به کندی پیش می رود.

وی خاطرنشان کرد: دوشنبه شب یک دستگاه کشنده ولوو با موتورسیکلت در کیلومتر ۱۷ جاده نهاوند - فیروزان رخ به رخ برخورد کرد که راکب موتورسیکلت در دم جان باخت.

سرپرست پلیس راه استان همدان علت بروز این حادثه را تجاوز به چپ موتور سیکلت عنوان کرد و افزود: با وجود توصیه پلیس به تردد نکردن موتورسیکلت سواران شب هنگام در جاده های برون شهری و استفاده کردن از کلاه ایمنی اما اغلب موتورسواران این هشدارها را جدی نمی گیرند. 

 ۴۹ نفر در سوانح جاده ای این استان از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۱ درصد کاهش داشته است.

دیدگاه شما