تازه های سایت

کد مطلب: 49936
4. خرداد 1401 - 8:47
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند از کشف و معدوم سازی یک‌تن و ۸۰۰ کیلوگرم انواع فرآورده‌ خام دامی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، میثم قیاسی اظهار کرد: بازرسی و نظارت قرارگاه امنیت غذایی شهرستان با حضور اداره دامپزشکی، جهادکشاورزی، صمت و اتاق اصناف در راستای مردمی‌سازی و هدفمندی یارانه‌ها از واحدهای عرصه مواد خام دامی در سطح شهرستان نهاوند انجام شد.

وی تصریح کرد: اعضای قرارگاه امنیت غذایی شهرستان با حضور بازرسان اداره دامپزشکی نهاوند از ‌روند توزیع و عرضه گوشت قرمز، سفید و تخم‌مرغ در واحدهای صنفی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهرستان بازدید و نظارت کردند.

قیاسی افزود: در گشت مشترک اعضای قرارگاه امنیت غذایی شهرستان که در اردیبهشت ماه به‌منظور حفظ بهداشت و سلامت جامعه صورت گرفته مقدار یک‌تن و ۸۰۰ کیلوگرم انواع مواد خام دامی شامل گوشت قرمز، گوشت سفید و آلایش خوراکی دام و طیور غیربهداشتی ناسالم و تاریخ ‌مصرف گذشته از واحدهای صنفی سطح شهرستان کشف، ضبط و معدوم شد.

وی تاکید کرد : تهدید سلامت شهروندان خط قرمز ماست و نظارت‌های بهداشتی از مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی به ‌صورت مستمر و جهادی ادامه خواهد داشت و کارشناسان این اداره در حفظ سلامت و صیانت از امنیت غذایی و هم‌چنین برخورد قانونی با متخلفین بهداشتی از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

رئیس اداره دامپزشکی نهاوند یادآور شد: با توجه به افزایش دمای هوا و افزایش احتمال بروز بیماری تب خونریزی دهنده کریمه‌کنگو به همشهریان توصیه می‌شود که خرید دام زنده حتماً از مراکز تحت نظارت دامپزشکی صورت بگیرد.

قیاسی خاطرنشان کرد: هم‌چنین برای پیشگیری و جلوگیری از سرایت بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از کشتار دام در معابر عمومی و مکان‌هایی که تحت نظارت دامپزشکی نیست خودداری و به کشتارگاه صنعتی دام نهاوند مراجعه کنند.

 

دیدگاه شما