تازه های سایت

کد مطلب: 49935
4. خرداد 1401 - 8:38
روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه آلودگی هوای استان ناشی از گرد و غبار است گفت: طبق پیش بینی هواشناسی میزان آلودگی از بعداز ظهر به تدریج کاهش می یابد با این حال تا پنجشنبه وضعیت آلودگی ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، روابط عمومی محیط زیست همدان با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: در حال حاضر هوای همه شهرهای استان همدان در شرایط بسیار ناسالم قرار دارند.

در این اطلاعیه آمده است: همه مردم به ویژه کودکان، سالمندان و بیماران قلبی، تنفسی که در معرض خطر هستند به هیچ عنوان در هوای آزاد حضور نداشته باشند و اگر ضرورت دارد از ماسک مناسب استفاده کند.

این اطلاعیه می افزاید: همچنین از انجام فعالیت های ورزشی، باز کردن پنجره منازل و پایین کشیدن شیشه اتومیبل خودداری کرد و تا حد امکان مواجهه با آلودگی هوا را به حداقل رساند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: استفاده از ماسک های موجود مورد استفاده برای پیشگیری از ورود آلودگی به سیستم تنفسی مناسب هستند اما خیلی مانع ورود گردوغبار نمی شوند بنابراین توصیه می شود از ماسک های N۹۵ که در داروخانه موجود است، استفاده کنند.

شهرستان ملایر با ۲۱ روز و نهاوند با ۲۰ روز در رتبه نخست و دوم میزان آلودگی هوا قرار دارند و شهرستان همدان از نظر تعداد روزهای آلودگی هوا در رتبه سوم است.

شهرستان همدان در ۲ ماه گذشته هفت روز ناسالم برای گروه های حساس، چهار روز ناسالم برای همه گروه ها ، یک روز بسیار ناسالم و ۲ روز خطرناک را تجربه کرده است.

همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون وضعیت کیفی هوای کبودرآهنگ هفت روز و اسدآباد یک روز آلوده گزارش شده است.
 

دیدگاه شما