تازه های سایت

کد مطلب: 49918
2. خرداد 1401 - 8:18
همایش تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از آسیب های اجتماعی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و امور بانوان فرمانداری نهاوند و با حضور مسئولان نهاوند برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، همایش تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از آسیب های اجتماعی با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و امور بانوان فرمانداری نهاوند و با حضور مسئولان و جمعی از خانواده ها و علاقمندان برگزار شد.

در ابتدا ضرغام احمدوند فرماندار نهاوند ضمن تاکید بر ضرورت تحکیم خانواده و فرزندآوری گفت آنچه که امروز در کانون توجه از سوی مقام معظم رهبری و جامعه علمی قرار گرفته است اهمیت سلامت خانواده و فرزند آوری است که یکی از فاکتورهای جامعه توسعه یافته است  وی آینده جامعه سالم را در گرو تربیت فرزندان نیک و سالم دانست و از این رو خانواده را یکی از ارکان قدرتمند یک جامعه سالم برشمرد.

در این همایش خانم دکتر شیراوند به به ویژگیهای زیستی خانواده در بستر فرهنگی همان جامعه اشاره نمود و با تاکید بر این نکته که زندگی مدرن امروز با همه ویژگیهای مثبت خود آسیب های را بهمراه آورده که بر سلامت فردی و خانواده تاثیر گذاشته است وی سلامت جامعه را در سلامت فرد فرد جامعه دانست و جامعه سالم را جامعه ای دانست که خانواده و افراد حاضر در آن توانایی بالقوه در رفتارهای مثبت اندیش و تعامل با یکدیگر دانست.

وی عنوان نمود: که والدین نسبت به آنچه که در رابطه با افراد خانواده مسئولیت دارند اهتمام بورزند و این اهتمام در گرو دوست داشتن و عشق ورزیدن به اعضای خانواده و صرف وقت و زمان بیشتری برای نوجوانان است.

وی در ادامه افزود: که نوجوانان را باید دید و به آنان و افکارشان بها داد وی زیر ساختارهای اساسی خانواده را مهر و محبت و دیدن زیبایی های دنیای پیرامون و افراد عنوان کرد و بزرگترین آفت را پرکردن ذهن از مباحث بی ارزش و اهمیت دادن به حواشی های بی مورد ذکر کرد

دکتر شیراوند ضمن برشمردن آسیب های متعدد روحی و جسمی که در دنیای معاصر خانواده ها به آن گرفتارند راه برون رفت از آن را در عشق و احترام به یکدیگر و نگاه مثبت دانست.

دیدگاه شما