تازه های سایت

کد مطلب: 49863
27. ارديبهشت 1401 - 8:37
مشاور عالی فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان گفت: نهاوند شهدای بزرگ و فاخری دارد که "میرزامحمد سلگی" نمونه‌ای از این شهداست و برگزاری یک کنگره شهرستانی به یاد این شهید بزرگوار در نهاوند ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، سردار مهدی فرجی در قرارگاه شهرستانی دومین کنگره ملی ۸۰۰۰ شهید استان که روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت در محل فرمانداری نهاوند برگزار شد، اظهار کرد: در کنگره شهرستانی به نیت ۸۵۰ شهید شهرستان یادواره‌هایی برگزار کنید، مقام شهید سلگی برای شهرستان مایه افتخار است و برگزاری یک کنگره شهرستانی برای این شهید بزرگوار بسیار شایسته است.

وی افزود: به نیت ۸۰۰۰ شهید استان استارت تهیه ۸۰۰۰ جهیزیه برای نوعروسان، ۸۰۰۰مسکن، آزادسازی ۸۰۰۰ زندانی و اقداماتی از این قبیل انجام شود تا آثار و برکات این کنگره در زندگی مردم با حفظ حرمت‌ها دیده شود.

 فرجی تصریح کرد: شهید شوهانی از شهدای مدافع حرم است که در خان‌طومان با وجود عقب‌نشینی‌ها و مجروحیتش، عقب‌نشینی نکرد و نفس داعش را در ازگله گرفت و این شخصیت ضرورت معرفی ‌و شناخت دارد.

وی در ادامه بیان کرد: انتصاب‌ها در استان همدان به سمت بومی شدن پیش می‌رود و این برای شناخت و تقویت استان بسیار خوب است.

فرماندار نهاوند نیز در این جلسه گفت: برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌های شهدا در راستای پاسداشت مجاهدت‌ها، ایثار، از خود گذشتگی و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا ضروری است.

ضرغام احمدوند با بیان اینکه امنیت پایدار امروز را مرهون ایثار و فداکاری شهدا هستیم، اظهار کرد: احیای روحیه ایثار و شهادت ضرورت جامعه امروز و رمز ماندگاری انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به نقش سرداران و شهدای استان همدان در دوران دفاع مقدس، تاکید کرد: تلاش ما بر این است که با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه با شهدای استان همدان و در راستای عملیاتی کردن جهاد تبیین در حوزه ایثار و شهادت کمیته‌های برگزاری کنگره سرداران، امیران و ۸۰۰۰ شهید استان همدان در شهرستان فعال و طبق برنامه‌ریزی انجام شده کارها پیگیری شود.

فرماندار نهاوند در پایان بیان کرد: کمیته‌های بیست‌گانه نقش محوری در پیشبرد اهداف کنگره دارند که نیاز است به شکل خلاقانه‌ای عمل کنند و  همه دستگاه‌های اجرایی مکلف‌اند نهایت همکاری را با کمیته‌ها و ستاد کنگره استان داشته باشند.

انتهای پیام

دیدگاه شما