تازه های سایت

کد مطلب: 49776
18. ارديبهشت 1401 - 8:33
معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: شاخص کیفیت هوای شهرستان های همدان، ملایر، نهاوند و تویسرکان هم اینک در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، سید عادل عربی با بیان اینکه منشا گرد و غبار کانون های داخلی نیست، یادآوری کرد: روز گذشته نیز شاخص کیفی هوای همدان در شرایط ناسالم بود اما این وضعیت ناپایدار و کوتاه مدت بود.

وی خاطرنشان کرد: هوای شهرهای اسدآباد و کبودرآهنگ در وضعیت پاک و سالم است و طبق گزارش هواشناسی گرد و غبار فردا از آسمان استان همدان خارج می شود.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان به شهروندان توصیه کرد: هنگام آلودگی هوا همه افراد جامعه به ویژه سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری های قلبی و عروقی و تنفسی از تردد غیر ضرور در فضای باز خودداری کنند.

عربی با بیان اینکه تاکنون ۴۸ هزار هکتار کانون گرد و غبار در استان همدان شناسایی شده است گفت: این کانون ها در دشت های قهاوند و کبودرآهنگ قرار دارند و برای مدیریت آنها سال های گذشته برنامه «پیشگیری و مقابله با پدیده گرد و غبار» تدوین شده است.

شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه آلاینده های جوی و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط سالم یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

همدان از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ روز آلوده را تجربه کرده است.

دیدگاه شما