تازه های سایت

کد مطلب: 49717
11. ارديبهشت 1401 - 3:57
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند از کشف، ضبط و معدوم سازی ۶۰۰ کیلوگرم مرغ تاریخ گذشته و فاسد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو، میثم قیاسی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: بازرسی و نظارت دوره ای در شهر توسط کارشناسان اداره دامپزشکی نهاوند از واحدهای عرضه کننده فرآورده های خام دامی به صورت مستمر ادامه دارد.

 وی اظهار داشت: در یکی از این بازرسی ها مقدار ۶۰۰ کیلوگرم مرغ فاسد و تاریخ انقضا گذشته از یکی از واحدهای فروش مرغ در نهاوند کشف و معدوم سازی شد.

قیاسی افزود: این مقدار مرغ تازه که به علت اتمام تاریخ مصرف به صورت غیر قانونی منجمد شده بود و متصدی واحد قصد عرضه آن را داشت به دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی ضبط گردید.

وی تاکید کرد: نظارت بر سلامت فرآورده های خام دامی و صحت عرضه آن به بازار مصرف از اهم وظایف اداره دامپزشکی است.

رئیس اداره دامپزشکی نهاوند بیان کرد: به دلیل ارتباط مستقیم این واحدها با سلامت مردم و آحاد جامعه با حساسیت ویژه ای بازرسی ها و نظارت ها پیگیری و اجرا می شود.

وی ادامه داد: این نظارت ها تداوم دارد و در راستای حفظ سلامت شهروندان با کسی تعارف نداریم و قانون را اجرا می کنیم.

قیاسی گفت: از شهروندان هم درخواست داریم در تهیه مواد غذایی و مواد خوراکی به تاریخ انقضای محصولات توجه داشته باشند و در صورت هرگونه مشکل در این خصوص مراتب را به اداره دامپزشکی نهاوند گرارش دهند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند در پایان از همشهریان محترم درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی می‌توانند مراتب را از طریق شماره تلفن 08133429126 یا به سامانه 1512 ارتباط مردمی دامپزشکی گزارش دهند.

دیدگاه شما