تازه های سایت

کد مطلب: 49588
28. فروردين 1401 - 8:55
سرپرست فرمانداری نهاوند گفت: با توجه به وضعیت خشک‌سالی و کم‌آبی گسترش کشت‌های گلخانه‌ای در این شهرستان از اقدامات مهم برای مقابله با خشک‌سالی است.

به گزارش پایگاه خبری  تحلیلی گرو،  جعفر سلگی در حاشیه بازدید از گلخانه‌ منطقه‌ی باردواب شهر نهاوند و بررسی مشکلات این گلخانه، اظهار کرد: با توجه به وضعیت خشک‌سالی و تغییر وضعیت جوی شهرستان نهاوند نیاز به استفاده بهینه و صرفه‌جویی در مصرف آب بیش از گذشته احساس می‌شود و برای این مهم طرح‌ها و برنامه‌هایی در دست اقدام قرار دارد.

وی افزود: یکی از این اقدامات و برنامه‌ها مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز است که باعث از دست رفتن مقدار زیادی از آب‌های زیرزمینی می‌شود و در این زمینه به شدت با متخلفان برخورد خواهد شد.

سلگی تصریح کرد: هم‌چنین اصلاح الگوی کشت و افزایش سطح زیر کشت محصولات کم‌آب بر و کشت‌های گلخانه‌ای از جمله اقدامات  و برنامه‌های دیگری است که برای مبارزه با خشک‌سالی و کمبود آب در شهرستان در دست اقدام قرار دارد.

وی با بیان این‌که احداث گلخانه یکی از محورهای توسعه است که خوشبختانه شهرستان نهاوند در این حوزه رتبه برتر استان را دارد، اضافه کرد: در همین راستا به صورت جدی پیگیر توسعه و احداث واحدهای گلخانه‌ای در شهرستان هستیم.

سرپرست فرمانداری نهاوند ادامه داد: در حال حاضر در در شهرستان نهاوند حدود ۲۴ هکتار گلخانه وجود دارد و خوشبختانه برای ۷ هکتار دیگر هم مجوز صادر شده که به زودی شاهد احداث این واحدها هستیم.

سلگی خاطرنشان کرد: خوشبختانه کشاورزان نهاوندی علاقه زیادی به احداث و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای دارند تا جایی که بیش از ۹۰۰ بهره‌بردار در حوزه گلخانه‌ها در  شهرستان فعالیت دارند.

وی با بیان این‌که از هر مترمربع گلخانه، سالیانه ۳۵ کیلوگرم محصولات صیفی و گلخانه‌ای تولید می‌شود، گفت: این روند ۹۰ درصد کاهش مصرف آب را در مقایسه با مقدار مشابه در فضای باز دارد.

به گفته او، با بهره‌برداری از شهرک‌های گلخانه‌ای نهاوند علاوه بر افزایش ظرفیت تولید محصول، زمینه برای رشد صادرات محصولات کشاورزی نیز فراهم می‌شود. 

سرپرست فرمانداری نهاوند در خاتمه یادآور شد: با توجه به‌ استعداد شهرستان در زمینه کشت‌ گلخانه‌ای، زیرساخت لازم جهت احداث گلخانه در نهاوند مهیا است و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به جهاد کشاورزی از نحوه دریافت تسهیلات آگاه شوند.
انتهای پیام

دیدگاه شما